Hoppa till innehåll

Photoshop Cs2

Gäst alan.shalaji

Rekommendera inlägg

Gäst alan.shalaji
Skrivet

Hur redigerar man filmer med photoshop cs2? En kompis sa att man skulle dela filmen i en massa blider men hur gör man det isåfall?

Gäst alan.shalaji
Skrivet

men det skulle bli väldigt jobigt att redigera den där, cirka 29 bilder per sekund  :o

Finns det något bättre program då? För mitt Pinnacle studio 9 vägrar att spela upp mina filmer. :evil:

Gäst alan.shalaji
Skrivet

Filmer på Photoshop CS2? Nej, du. Det din hypersmarta kompis menar är nog i så fall att man kan animera i .GIF i Imageready.

Jag förstår att man inte kan ta filmer direkt och lägga till. Men han sa att man skulle dela upp varje film i bilder. Och sen kunde man rita på bilderna. Men hur delar man upp en film?
Skrivet

men det skulle bli väldigt jobigt att redigera den där, cirka 29 bilder per sekund  :o

Det finns kanske en sissådär 20 redigeringsprogram till att använda. Photoshop är obrukbart till det ändamålet. Vad hade du tänkt att göra föressten? Du kan ju knappast klippa i en film om du redan har den uppdelad i miljarders olika bilder... ;)
Skrivet (redigerat)

som excitebike90 sa så tycker jag att Sony Vegas 7 är bäst.

Jo, det finns ett program som klipper ihop bilderna till 1 film, det heter VirtualDub som jag andvänder när jag gör filmer med Sourcerecorder på Source spel.

Redigerat av Vitdom

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...