Staejjkarn Skrivet 28 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2007 (redigerat) Jag ska ha engelska prov imorrn och jag kommer inte ihåg villka delar man ska lägga in ''Have'' och ''Has'' e det någon som kan hjälpa mig e lite i behov av hjälp nu.. :cry: He She - ? It They - ? Them Redigerat 28 Mars 2007 av Futurama Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 28 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2007 He She - Has It They - Have Them Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Staejjkarn Skrivet 28 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2007 Schysst... :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 28 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2007 Ett ord som He/She ska alltid vara med Has, (ja du fattar..) och They kan vara olika. Så har min lärare lärt mig så, Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 29 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2007 I have You have he/she/it has they have we have you have. Det är bara o tänka på förkortningarna they've got, we've got. Du säger väl inte it've got ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 29 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2007 mm pricis Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 2 April 2007 Rapport Dela Skrivet 2 April 2007 När det är plural =många they/we/ you (de) eller första person= Du, den som man pratar med. Så ska det vara have. Med andra ord så har man "have" överallt där det inte är singular tredje person: He, she, it. Min lärare bombaderade mig med stenciler, det är ett bra sätt att lära sig på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 2 April 2007 Rapport Dela Skrivet 2 April 2007 Jag har lärt mig att he, she och it alltid är samma genom att minnas uttrycket He Shit. Det blir ju så om man säger he, she, it snabbt. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.