Avregistrerad Skrivet 1 April 2007 Rapport Dela Skrivet 1 April 2007 Hej! Jag har gjort liknande trådar för ett tag sedan men inte fått något att fungera! Jag har ett ATI kort (X550) som jag vill koppla till min TV via tv out. Jag får bra skärpa och liknande, men INGEN färg. Jag får bara svartvit bild. När jag ska se på film så drar jag VLCrutan till datorns högra sida av skärmen. Då kommer filmen upp på min TV. Jag har kollat asmycket i inställningar "Högerklicka > Egenskaper". Men inte hittat någon lösning. Har även laddat ner programmet "ATI Tray Tools" men utan resultat. Jag har även testat spela på TVskärmen men har också svartvitt i spelen. Ja, min TV klarar S-video (Kör S-video kabel). För med mitt förra grafikkort (GeForce MX420) så fungerade allt bra med färg och allt. I ATI tray tools har jag ställt in så det är PAL-B som är inställt! Minst 1000 fm till den som först ger mig en bra guide/lösning och fungerar! Mvh/ Avregistrerad Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 1 April 2007 Rapport Dela Skrivet 1 April 2007 Det vanligaste problemet med svartvit bild är att det glapp , testa alla alla sladdar och vicka på dem samtidigt som du kollar på bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 1 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 1 April 2007 Nope, Alla sladdar sitter fast Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hades_932 Skrivet 1 April 2007 Rapport Dela Skrivet 1 April 2007 Du måste inte ha nåt inställt på tv då? Som t.ex AV eller nåt liknande... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 1 April 2007 Rapport Dela Skrivet 1 April 2007 Det vanligaste problemet med svartvit bild är att det glapp , testa alla alla sladdar och vicka på dem samtidigt som du kollar på bilden. Prova att dra ut dem någon halvmillimeter. Det borde faktiskt vara glapp som spökar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 2 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 April 2007 Nope, Inget med sladdarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst daniel3951 Skrivet 4 April 2007 Rapport Dela Skrivet 4 April 2007 om du har garanti borde du byta ut för det kan vara trasigt nånstans Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 4 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 4 April 2007 Jag har fixat det. Jag hade en speciell s-video kontakt med 2 ljudkablar. Jag fick en omvandladre som gjorde specialkontakten till en vanlig gul scartkontakt. Sedan fungerade det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 5 April 2007 Rapport Dela Skrivet 5 April 2007 Då hade det nått att göra med sladdarna iaf :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 6 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 6 April 2007 Jo :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.