Hoppa till innehåll

Stopp Lagen


Dahliz91
 Dela

Rekommendera inlägg

Kan ni inte förklara lite mer, till exempel vad Stopplagen är, jag måste säga att jag vet inte riktigt vad det handlar om, finns nog fler som tycker det också.

 

I alla fall, min ända åsikt, vilket just nu är den starkaste åsikt jag har om något inom debatt/politik är att Sverige Måste Privatisera Sjukvården, så fort som möjligt.

 

Att jag, min familj, ja hela landet ska betala åt någon annan är sjukt, faktiskt så skiter jag i de jag inte känner, varför ska jag betala för dem? Man ska självklart betala sina egna besök, om familj/vänner råkar ut för något kan man hjälpa dem också, men ingen annan.

 

Ett högerstyrt land med eget ansvar!

Allvarligt? Du är inte påläst? Ellerhur...?

 

En svårare operation kan kosta flera miljoner kronor, och det är precis samma sak med dyra läkemedel. Asså KNAPPAST att du vill betala den summan själv, jag tror inte att din familj har råd med det. Du har upplevt för lite ont Xade, ditt ego har inte mognat än.

 

Är det du ska som betala för din egna sjukvård? Jag undrar om inte du skulle ändra din åsikt den dagen då du skulle t.ex. råka ut för en olycka(pga någon annan) och vara tvungen att betala flera hundra tusen kronor för en behandling som är nödvändig. Så varför kan man inte bidra och hjälpa andra då man själv har stora inkomster och få problem?

Besvara frågan tack.

 

Håller med till fullo,jättebra skrivet.

 

Här kommer en sann historia:

 

För några år sedan så krockade en med en stor lastbil.Bilen mosades på hon och hon fick göra jättemånga operationer och hon gör det än.Så jag kan lova att det blev och kosta Minst 15 MILJONER KRONOR!

Kan säkert ha kostat mycket mer.Och hon hade ju såklart inte råd med det.Om ingen skulle hjälp till att betala skulle hon legat där och dött.Så där ser du vad hjälp kan åstadkomma.Och sen kommer säkerligen den som betalat att få betalning nån gång om den råkar ut för olycka.Så det tjänar att hjälpa andra för man får ju hjälp själv sen.

Redigerat av tuff
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

I USA är det inte läkarna som bestämmer vilken typ av vård som är bäst för patienten; det gör försäkringsbolagen. Billigare att betala för smärtstillande än för en operation som kanske misslyckas. När patienten dött kan ju denne inte överklaga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...