Xade Skrivet 22 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 De flesta av dessa är enligt mig mycket bra. Gymnasiet ska inte vara gratis, jag är extrem anti-feminist, hatar alla bidrag och älskar EU. Det var bara några av de bra punkterna. Men det är bara jag, och enligt mig verkar Finland ha det bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 22 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 Men att sverige får bidrag från EU är ok? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 23 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 Det beror på, jag vet inte om vi betalar skatt till EU. Om vi inte betalar något för det så kan vi ha bidrag från dem. Det tjänar Sverige på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 23 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 (redigerat) Ah, så alla bidrag skall bort utom de som sverige får? Ja, Betalar pengar till EU. Det är en del av Sveriges budget (som finansieras av skatter) som går till EU varje år. Smakar det så kostar det. Edit: Enligt mina beräkningar så betalar vi 25 miljarder kronor per år till EU Redigerat 23 Maj 2007 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 24 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2007 Sverige betalar två gånger mer pengar TILL EU än vad vi FÅR därifrån. Dessa pengar går bl.a. till att reparera eftersatta vägnät i Spanien och till att bygga ut avloppsreningssystem i Polen. Bidragen som Sverige får därifrån är vanligtvis glesbygdsbidrag såsom till jordbruket samt (här i Norrbotten) till att bygga ut bredbandsnätet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.