Hoppa till innehåll

Standard Gateway

ELF

Rekommendera inlägg

Jag har ett väldigt irriterande problem. Jag kan inte logga in på msn pga av att msn inte kan få kontakt med standard gateway.

Det lustiga är att alla andra i min klass kan logga in på MSN(Vi sitter i samma LAN i skolsalen).

Jag har läst mig till att det kan hjälpa att avinstallera allt som har med internet att göra. ex. drivrutiner... Men jag vill u inte göra det här i skolan ifall jag inte kan få internet att funka igen.

Har någon ett bättre förslag?

PS. Jag har kolat så att jag inte har en proxy på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 5 veckor senare...

Det har försvunnin nu. Fattar inte vad det är, men det har hänt oss två ggr.

Just nu har vi msn live.

När vi hade problemet testade jag med både msn 7.5 och live, men det stannade i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har oftast inte med msn att göra. Jag själv är alltid uppkopplad på grannens trådlösa, tills vi skaffat eget, och signalstyrkan är inte alltdi den bästa. :D

Brukar starta om datorn eller bara prova att koppla från och återansluta till internet, jag tror inte på teorin om att avinstallera msn :blink: :cool:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NU FUNKAR DET!!!

Jag tror att det är något med datorn. För problemet har kommit och gått två ggr.

Jag har kört med både msn 7.5 och nyaste live. När problemet uppstår så håller det i sig på alla versioner ända till det försvinner...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...