Hoppa till innehåll

Fat32 Till Ntfs?

Rekommendera inlägg

Gäst Bisuta
Skrivet (redigerat)

Vet inte riktigt hur man uppgraderar till NTFS, jag behöver det för att uppgradera till Vista just nu har jag FAT32. Kan nån hjälpa mig? :)

/Bisuta

Redigerat av Bisuta
Gäst Bisuta
Skrivet (redigerat)

Måste jag verkligen det? :( Om jag ska uppgradera till vista måste jag ha en NTFS disk.. :/

Redigerat av Bisuta
Skrivet

Måste jag verkligen det? :( Om jag ska uppgradera till vista måste jag ha en NTFS disk.. :/

Om du inte ska köra dual-boot (både XP och vista) så måste du ändå formatera bort ditt gamla XP (vilket du gör när du installerar vista). När alternativet kommer upp i vista-installationen väljer du bara att formatera med NTFS istället för fat32.
Gäst Bisuta
Skrivet

Jo, jag tänkte formatera bort XP men när jag ska göra det står det att jag behöver NTFS för att kunna göra detta. Ska kolla igen ;)

Skrivet (redigerat)

Yes, och det gör du när du väljer vilken partion du ska installera Vista på. Sätt bara in Vista skivan, starta om datorn och följ instruktionerna så ska det inte vara några större problem. Och när alternativet kommer (NTFS eller FAT32) vet du ju nu vad du ska välja :) (om det ens kommer, kanske formateras med NTFS automatiskt, minns ej)

Redigerat av woicer

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...