Papegojskit Skrivet 30 Oktober 2007 Rapport Skrivet 30 Oktober 2007 Jag kan väldigt bra engelska! Haalloooj mr.MEEEnTUUUR MAAAAAiiii nejm is Cupucu Leeensdtrooom Nämen allvarligt, jag kan... Citera
Ozoon Skrivet 30 Oktober 2007 Rapport Skrivet 30 Oktober 2007 titta på mkt film utan texter osv. det funkar hur bra som helst imho, jag har lärt mig den mesta engelskan jag kan via spel, filmer och tv-serier. Spela spel med mkt dialog osv, typ final fantasy osv. då måste man fatta engelska för att klara sig ordentligt. Har inte behövt plugga engelska på 5 år, förutom till prov om usas historia osv. men det handlar ju inte om språket så^^ Har mvg också btw (både som slutbetyg i 9an, i engelska A och engelska B) Go gaming! :D Citera
Lynott Skrivet 31 Oktober 2007 Rapport Skrivet 31 Oktober 2007 Jag började lira engelska spel utan översättning när jag var typ 6 år, det är förvånande hur j*vla mycket man lär sig! Jag har MVG i engelska... tips är att titta på filmer med engelsk text, läs böcker osv... Citera
Ryssfemma Skrivet 31 Oktober 2007 Rapport Skrivet 31 Oktober 2007 Öppna läroboken som ni har i skolan, läs en bok med engelsk text. Harry Potter skulle jag kunna rekommendera och går och låna från vilken kommunal biblotek som helst. Jag lärde mig inte engelskan i 3-6 klassen, jag lärde mig av att lyssna på musik, spela spel, kolla på filmer. Sen när jag började i 7:an så blev jag förvånad att jag kunde nästan hela kursen utantill eftersom jag hade lärt mig alltihop. Citera
Gäst GunsNroses Skrivet 2 November 2007 Rapport Skrivet 2 November 2007 man kan börja spela onlinespel. då blir man bättre. Citera
Dezen Skrivet 4 November 2007 Rapport Skrivet 4 November 2007 Öppna läroboken som ni har i skolan, läs en bok med engelsk text. Harry Potter skulle jag kunna rekommendera och går och låna från vilken kommunal biblotek som helst. Jag lärde mig inte engelskan i 3-6 klassen, jag lärde mig av att lyssna på musik, spela spel, kolla på filmer. Sen när jag började i 7:an så blev jag förvånad att jag kunde nästan hela kursen utantill eftersom jag hade lärt mig alltihop. Nu är vi 2 =) Jag fick nästan extra uppgifter :P Men i 8:an blev det lite bättre :D Citera
Gäst wAcko Skrivet 11 November 2007 Rapport Skrivet 11 November 2007 börja med world of warcraft, min kompis gick från IG till VG på en termin =) Citera
Ryssfemma Skrivet 11 November 2007 Rapport Skrivet 11 November 2007 Jag har spelat wow sen sexan, ja min engelska har utvecklats bra. Citera
MORAD Skrivet 11 November 2007 Rapport Skrivet 11 November 2007 (redigerat) gör som jag :P bytt till en engelsk skola :P dem har allt bra matt bra lärare från australien, england, mexico, USA. skicka in ansökan till engelska skolan på www.engelska.se :P Redigerat 11 November 2007 av MORAD Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.