Hoppa till innehåll

Attityförändringar Hos Barn


Bplay
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Allt eftersom samhället förändrats blir attityden förändrad. De borde införa aga som en lösning I skolan.

 

Om du var ironisk eller sarkastisk så ignorera detta inlägg. (är för trött för att avgöra det)

 

Nej, det borde det inte. Att slå någon hjälper inte. Tvärt om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte bara för att dem är äldre. Jag har dock inte något bra argument varför man ska respektera dem jag bara tycker det. Däremot ska man inte respektera pedofiler mm.

 

 

Och det klart man följer lagarna bara för att dem finns. För vissa är en sak en självklarhet medan det inte är det för andra.

 

Så du menar att lagar är mer som riktlinjer en "regler"?

 

 

 

Att ringa föräldrarna mer är ingen bra idé iaf. Mina föräldrar anser att det som händer i skolan är skolans problem, inte deras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst har barn tappat respekt för framförallt lärarna, tror att det beror på hur folk i ens omgivning beter sig, dåsom föräldrar och kompisar.

 

Ens kompisar kanske påverkar en, man vill kanske vara lika "cool" som de och därför blir man själv uppkäftig. Kan vara andra saker också, beror på hur man mår hemma o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan ju faktiskt vara så att förr fick barn hjälpa till mkt mer hemma. På 40-talet så fort barnen inte gick i skolan fick man jobba för att hjälpa med familjens ekonomi, sen en annan epok ungefär 70-talet så hjälptes man åt, men kanske inte för "överlevnaden". Men man hade en betydelse för familjen och kände sig behövd. Idag tycker kanske inte barn att skolan har något bra syfte å skiter därför i det och blir uppkäftiga osv..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allt eftersom samhället förändrats blir attityden förändrad. De borde införa aga som en lösning I skolan.

 

Reglerna är alldeles för svaga såsom lärarna är. Om inte aga skulle införas skall lärare förstå att man måste sänka betygen på de som inte sköter sig. Att exempelvis rita på en vägg eller slå sönder något, bör resultera ett slag över käften, och rektor som nästa resultat. Elever som svarar imot lärare eller som hoppar I soffor skall tas till rektorn på en gång. Betyget skall sänkas. Man skapar sitt eget öde. Det sjuka med skolorna är att 70% av lärarnas jobb handlar om uppfostran - Löjligt. Det skall finnas en lösning. Det första man bör inskaffa är betyg I uppförande. Om jag fick leva upp efter mina egna regler som lärare, hade jag, om någon elev bad mig dra åt h*lvete, tagit min hand I elevens hår samt dragit upp han I hårfästet hängande och burit in han I ett rum för att prata allvar. Hade han/hon hoppat på en förpackning mjölkchoklad så det sprutade ut över golvet hade jag dragit av han tröjan/hoodien och tryckt den I händerna på honom, samt bett han torka upp efter sig. Det är helt fel att respektera sådana beteénden, och ju mer vi gör det desto värre blir det. Skolan kommer att se ännu värre ut om tio år. Det värsta som finns är lärare som inte har någon j*vla stake och bara sitter och gnäller, det samma gäller föräldrar. För övrigt bör föreldrar lära sina barn folkvett. Det finns inte I dagens skolor. Hade jag fått veta att mitt barn hade hoppat på en förpackning mjölkchoklad och att läraren sedan låtit mitt barn torka upp det med sin tröja, hade jag inte brytt mig. Tycker att den gammla goda pekpinnen skall införas som ett straff för de dumdristiga. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det gäller att bryta muren mellan barn och vuxen. det är lika viktigt som att bryta muren mellan man och kvinna. vi måste alla inse att vi är människor som är lika värda och lika bra. oavsett kön och ålder. igentligen borde man inte kalla sig man eller barn utan helt enkelt bara människa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...