Hoppa till innehåll

Gamemaker


Holmes

Rekommendera inlägg

Man kör med views (jag fulkommligt älskaaar viewsen, det finns inte i alla programeringsspråk). Du hittar det i ett room.

 

Checka i båda rutorna och skriv önskad storlek i "View in room", skriv sen samma höjd och bredd i "Port on screen", annars blir det förstorat/förminskat. Sen kommer själva "efterföljningen" av objectet, välj ett av objecten i listan som du vill att skärmen ska följa efter.

 

Hbor och Vbor är hur långt objectet ska vara från rutan, innan den flyttas. Hsp och Vsp kan du ärdra om du tycker att rutan flyttas för snabbt.

 

Måste värkligen skriva en GM gudie nångång...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...