GladiatornFranS Skrivet 19 April 2007 Rapport Dela Skrivet 19 April 2007 Ja, som rubriken lyder. Ska välja språk i gymnasiet, bollar mellan spanska och tyska. Har i franska i nuläget, ångrar att jag valde franska. Det tar så lång tid att lära sig, mina klasskompisar som har tyska verkar kunna hur mycket mer. Jag är inte dålig i franska, så skyll inte på de, men det har börjat kännats så meningslöst med franska. Tänkte att man kan ha tyska som en liten merit i arbetslivet, men många tycker att det är så tråkigt. Vad tycker ni? Spanska är säkert kul, men på Kanarieöarna, Mallorca och Spaniens turistorter kan ju de man behöver prata med tillräckliga kunskaper i engelska. Vet att spanska är stort i Latinamerika, men hur ofta är man där... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 19 April 2007 Rapport Dela Skrivet 19 April 2007 Tja! Jag har tyska, och ja, det är väldigt lätt att lära sig :) Om det är kul? Tjaa, beror på vad man gör, ibland är det mindre kul, och ibland är det roligt :) Själv tycker jag ofta det är roligt. Sen behåller jag mitt intresse för tyska genom att jag lyssnar på Rammstein. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 19 April 2007 Rapport Dela Skrivet 19 April 2007 (redigerat) Skulle inte valt Franska. Svårt språk. Tyska är desto lättare, dock skulle jag ha själv valt Engelska. Beror även mycket på hur mycket energi och tid du vill lägga ned på det, och intresset, samt hur lätt att lära dig språk. Redigerat 19 April 2007 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GladiatornFranS Skrivet 19 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2007 Jag kommer inte välja franska, och jag kan tillägga att jag har väldigt lätt för språk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 19 April 2007 Rapport Dela Skrivet 19 April 2007 Franska: Svårt Spanska: Medelsvårt (Ungefär likadant uttal som i franska) Tyska: Lätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boiuthh Skrivet 19 April 2007 Rapport Dela Skrivet 19 April 2007 Välj franska så får du lite extra meritpoäng när du går ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 20 April 2007 Rapport Dela Skrivet 20 April 2007 Min kompis som går på tyska säger: -Tyska är lätt, dom flesta ord är typ likadana som på svenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boiuthh Skrivet 20 April 2007 Rapport Dela Skrivet 20 April 2007 Tyska är som sagt väldigt lätt. Inte dock lika kul som spanska imho. Franska är både svårast och tråkigast. Men som jag sa tidigare så bör du välja en steg-tre kurs i gymnasiet. För dom ska lägga till så kallade Meritpoäng som plussas på slutbetyget. Tror det är 0.5 poäng för en steg-tre kurs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inside Skrivet 20 April 2007 Rapport Dela Skrivet 20 April 2007 Jag tycker att du ska ta tyska för att det är lätt att lära sig och det är roligt. Men samtidigt är spanska också väldigt roligt! Kishuna: Jag tycker inte det är riktigt likadant som svenska, men nästan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GaaraOfDesert Skrivet 21 April 2007 Rapport Dela Skrivet 21 April 2007 (redigerat) Alltså det beror ju ganska mycket på hur man har för lärare. Min brorsa har tyska och han har nästan inte lärt sig någonting p.g.a. sin lärare. Redigerat 21 April 2007 av SaraGBG Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kimp@n Skrivet 21 April 2007 Rapport Dela Skrivet 21 April 2007 Tyska är ganska lätt att lära sig om man har intresse för det.. jag hade det i 6an o 7an men sen tappade jag det pga att det blev svårt för mig.. nu ångrar jag att jag valde tyska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 22 April 2007 Rapport Dela Skrivet 22 April 2007 Tyska är aslätt att lära sej. Hade det först, men det var tråkigt, då bytte jag till franska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.