Hoppa till innehåll

Tyska


Rekommendera inlägg

Ja, som rubriken lyder. Ska välja språk i gymnasiet, bollar mellan spanska och tyska. Har i franska i nuläget, ångrar att jag valde franska. Det tar så lång tid att lära sig, mina klasskompisar som har tyska verkar kunna hur mycket mer. Jag är inte dålig i franska, så skyll inte på de, men det har börjat kännats så meningslöst med franska.

 

Tänkte att man kan ha tyska som en liten merit i arbetslivet, men många tycker att det är så tråkigt. Vad tycker ni?

 

Spanska är säkert kul, men på Kanarieöarna, Mallorca och Spaniens turistorter kan ju de man behöver prata med tillräckliga kunskaper i engelska. Vet att spanska är stort i Latinamerika, men hur ofta är man där...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Umbreon_Moon

Tja! Jag har tyska, och ja, det är väldigt lätt att lära sig :)

Om det är kul? Tjaa, beror på vad man gör, ibland är det mindre kul, och ibland är det roligt :) Själv tycker jag ofta det är roligt.

 

Sen behåller jag mitt intresse för tyska genom att jag lyssnar på Rammstein.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle inte valt Franska. Svårt språk. Tyska är desto lättare, dock skulle jag ha själv valt Engelska. Beror även mycket på hur mycket energi och tid du vill lägga ned på det, och intresset, samt hur lätt att lära dig språk.

Redigerat av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyska är som sagt väldigt lätt. Inte dock lika kul som spanska imho. Franska är både svårast och tråkigast.

 

Men som jag sa tidigare så bör du välja en steg-tre kurs i gymnasiet. För dom ska lägga till så kallade Meritpoäng som plussas på slutbetyget. Tror det är 0.5 poäng för en steg-tre kurs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GaaraOfDesert

Alltså det beror ju ganska mycket på hur man har för lärare. Min brorsa har tyska och han har nästan inte lärt sig någonting p.g.a. sin lärare.

Redigerat av SaraGBG
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...