Gäst alan.shalaji Skrivet 25 April 2007 Rapport Dela Skrivet 25 April 2007 Kan man äta kåda? Då menar jag inte tugga på det utan svälja det. En kompis till mig som bor i skogen säger att han äter det ständigt och att det smakar sött med en smak av gran. Är det giftigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebbig Skrivet 25 April 2007 Rapport Dela Skrivet 25 April 2007 Det är väl inte giftigare att svälja än att tugga? Har hört många som ätit när de var mindre och de lever fortfarande... ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Molle_96 Skrivet 25 April 2007 Rapport Dela Skrivet 25 April 2007 det går nog för i tiden hadde man ju kåda som tuggumi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 25 April 2007 Rapport Dela Skrivet 25 April 2007 Inte ett dyft giftigt vad jag vet, har testat många ggr. Men särskilt gott är det inte.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 25 April 2007 Rapport Dela Skrivet 25 April 2007 Det är inte giftigt, men det smakar skit. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst UAP Skrivet 25 April 2007 Rapport Dela Skrivet 25 April 2007 Hade man inte det som tugummi förr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 25 April 2007 Rapport Dela Skrivet 25 April 2007 kåda är inte giftigt men det smakar inte alls gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 26 April 2007 Rapport Dela Skrivet 26 April 2007 Och det kladdar som f*n... Svårt att tvätta bort lukten också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 26 April 2007 Rapport Dela Skrivet 26 April 2007 Kan någon säga vad det smakar i detalj? T.ex. surt, sött, beskt e.t.c. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 26 April 2007 Rapport Dela Skrivet 26 April 2007 Gå och smaka så får du se. Jag gjorde det efter att jag skrev det förra inlägget. Rätt säregen smak, mysko. Det är ju ändå trädets blod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 26 April 2007 Rapport Dela Skrivet 26 April 2007 När jag var 6 år var jag på mitt sommarställe och såg att det rann en honungsliknande vätska från trädet (jag trodde det var honung) och jag smakade på det (kåda) och det smakade träd. DvS ganska äckligt. =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inside Skrivet 30 April 2007 Rapport Dela Skrivet 30 April 2007 Jag har smakat på det en gång! Gör aldrig om det igen! Det samkar sliskigt, segt och äckligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.