Hoppa till innehåll

Tråd För Tips Om Ras, Klass Och Namn


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har gjort uppehåll me WoW i ca: 2 månader nu och ska förmodligen börja snart igen. Jag har spelat alla klasser förutom priest så priest är ett måste för mej :) ska vara horde såklart men vet inte vilken klass jag ska vara. Vill gärna ha förslag på vilken klass som är bra för priest? Har för mej att UD är bästa priest klassen om jag inte har fel.

 

UD priest är dom flesta, tror du får en till Dot som UD, som troll får du en shadow shield som gör shadow dmg som lighting shield, men ta UD för 1 extra Dot och en buff som ger debuff på första melee mot dig (inte de bästa men alltid nått)

 

Asså jag ska börja wow nu igen, och jag vet att jag ska vara mage eller rogue det är mina favoriter men jag tror jag börjar med mage och gör rogue twink senare.. mycket senare :P

Men vad ska jag vara för race? Och ska jag jag vara Ally eller Horde? Min kompis är typ Nelf Hunter lvl.50 på Frostmane men jag kanske vill vara Horde och då tänker jag inte köra på hans server :P

Gnome Mage / Human Mage (beroende på vilken racial du vill ha)

 

Gnome för 5% mer intellect och Escape Artist

 

Human för w/e och Perception

 

Nelf Rogue / Gnome Rogue (beroende på vilken racial du vill ha)

 

Nelf för bättre Stealth

 

Gnome för Escape Artist

 

________________________

 

Undead Mage

 

Undead för Will of the Forsaken

 

Undead Rogue

 

Undead för Will of the Forsaken

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 217
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Asså jag ska börja wow nu igen, och jag vet att jag ska vara mage eller rogue det är mina favoriter men jag tror jag börjar med mage och gör rogue twink senare.. mycket senare :P

Men vad ska jag vara för race? Och ska jag jag vara Ally eller Horde? Min kompis är typ Nelf Hunter lvl.50 på Frostmane men jag kanske vill vara Horde och då tänker jag inte köra på hans server :P

Gnome Mage / Human Mage (beroende på vilken racial du vill ha)

 

Gnome för 5% mer intellect och Escape Artist

 

Human för w/e och Perception

 

Nelf Rogue / Gnome Rogue (beroende på vilken racial du vill ha)

 

Nelf för bättre Stealth

 

Gnome för Escape Artist

 

________________________

 

Undead Mage

 

Undead för Will of the Forsaken

 

Undead Rogue

 

Undead för Will of the Forsaken

 

Tack, men jag har problem som Undead.. Jag hittar aldrig till det där Zeppelin tornet och bredvid den är ju Under city också.. :P Och som Nelf så sa min kompis att man måste känna en Mage some kan öppna en portal.. Och det blir jobbigt isåfall.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack, men jag har problem som Undead.. Jag hittar aldrig till det där Zeppelin tornet och bredvid den är ju Under city också.. :P Och som Nelf så sa min kompis att man måste känna en Mage some kan öppna en portal.. Och det blir jobbigt isåfall.

Zeppelinaren är just utanför UC på andra sidan vägen, om du går ut ur själva Ruins of Lordaeron och tittar ner mot uppförsbacken som går till UC så ser du på andra sidan ett torn :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har gjort uppehåll me WoW i ca: 2 månader nu och ska förmodligen börja snart igen. Jag har spelat alla klasser förutom priest så priest är ett måste för mej :) ska vara horde såklart men vet inte vilken klass jag ska vara. Vill gärna ha förslag på vilken klass som är bra för priest? Har för mej att UD är bästa priest klassen om jag inte har fel.

UD = PvP

 

Troll = PvE

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe jag tycker Paladins Ownar :P men du får välja vad du vill typ

 

skinning&leatherworking om du är hunter men paladins ska ha mining&smithing :P för då smithar man ju mail å kan använa det ^^ så jag tycker typ

 

Blood Elf Paladin Mining&Smithing ^__^

\_/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe jag tycker Paladins Ownar :P men du får välja vad du vill typ

 

skinning&leatherworking om du är hunter men paladins ska ha mining&smithing :P för då smithar man ju mail å kan använa det ^^ så jag tycker typ

 

Blood Elf Paladin Mining&Smithing ^__^

\_/

Paladins använder plate...

 

För övrigt så tycker jag att Paladins är väldigt gimpade i PvP. (Förutom de få Retri proffsen.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe jag tycker Paladins Ownar :P men du får välja vad du vill typ

 

skinning&leatherworking om du är hunter men paladins ska ha mining&smithing :P för då smithar man ju mail å kan använa det ^^ så jag tycker typ

 

Blood Elf Paladin Mining&Smithing ^__^

\_/

Paladins använder plate...

 

För övrigt så tycker jag att Paladins är väldigt gimpade i PvP. (Förutom de få Retri proffsen.)

 

På 1-40 menar han antar jag :p
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag vet inte vad jag ska köra jag ligger i mellan feral druid eller fury warrior eller elemental/enchansment shaman

vilken tycker ni är roligast bästa, för lite instancer och lite raids och pvp

Feral Druid = pvp healing, pve tanking, pve/pvp dpsing

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ehh, jag blir *chockad* när jag läser detta forum, bara ngr som har nämt w-lock's :O, ni pratar om warriors,rouges,hunter o mage till stor del "/

vilken klass o ras som är bäst är ju typ hur man kör på den char;en så lixx rätt hårt o säga ; just DEN klassen o DEN rasen ska man vara...

vill bara nämna en sak o dt är att jag börjar bli lite trött på rouges, de börjar svärma för många av de, förlåt sen hatar jag de i pvp :angry: om man inte använder de olika fear-spellsen B) (fast jag ä ju lock) men nästan alla klasser har problem med rouge i pvp... -_- så df ha jag valt att skippa pvp >-<

jag är lvl 70 warlock spec i afflition, jag tkr de äger allt(utom ngr saker,tex rouge i pvp xD).

Jag vet inte vf men jag tycker inte att warlocks är direkt svåra som nybörjar-klass, jag gjorde en warlock som den första klass jag gjorde o ÄLSKADE de från första början, lr inte direkt älskade, men tyckte om de, Haha fast dt berode nog på hur jag kom i kontakt med wow, dt va så att jag va hos min granne o jag o min bästa kompis va hos han då, o vi bara, fyfan va tråkit dt där ser ut, han körde en ud rouge, han bara; men testa då, o vi bara, nä asså dt där är ju killsaker.. >< sen så testade jag o gjorde en warlock o jag valde det PGA KLÄNNINGEN :lol: asså fatta, fast då va jag verkligen asmkt fjortis(yupp jag är en tjej) o sen den natten så laddade jag ner wow o ha kört sen dess *happy for that*

Men jag fastnade vid warlocks, jag vet fortfarande inte varför, men de är verkligen enkla som nybörjarklass; shadowbolt,shadowbolt =död, sen skaffar man impen o får mer spells; dotar shadowbolt död :rolleyes: sen så älskade jag att man har petet, asså som tex hunter måste du stå på ett visst avstånd o sjuta det behöver inte warlocks :lol: men andra klasser som är bra jag tkr ä bra är; priest,shammy och druid ... men men det är ju min smak, jag gillar mest casters;o) fast dt märker ni, paladins KAN va himlans duktiga healers lr tanks, fast då måste de veta va de gör :D

 

men dps är väll totalt det enklaste man kan börja med ^^ eftersom healers måste verkligen veta va de gör för att kunna hålla alla i liv mm, och tank oxå eftersom de måste ha koll på aggron o dra till sig den, detta ordspråk hittade jag i ett forum o dt stämmer nog;

Om en tank dör så är det healerns fel, men om en healer dör är det tankens fel. om en dps dör, är det denns egna fel.;)

 

DPS warriors är sköna ^^ min kille är det o han börjar få lite panik lixx; Shiit ska jag specca om till tank, annars kmr jag aldrig komma med i grupper fö instancer mm (han är lvl 65 då) jag försöker säga att de grupper jag oftast är med i (i egenskap av en n00b säkert -_-) så har vi paladin tank o sen oftast en warrior som dps, men gissa vem som vägrar lyssna -_-

 

Men om man vill va dps ska man välja; warlock,mage,hunter,rouge,warrior (fury lr arms,lr är jag fel ute där?inte så hemma på warriors"/ ),shammaner (Elemental lr Enhancement) druid (balance),paladins (Protection)priest (Discipline lr Shadow)......

Vad jag tkr är att man ska börja med är en dps (men som sagt välj sj )

 

Men nu har jag säkert vart utanför vad själva tråden handlade om sen första början, men detta va min(a) åsikt(er), jag tål kritik och jag vet, jag är inte så duktig, jag är lite av en noob,i think

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan ju liksom inte säga att du har fel med din åsikt om vilka klasser som är bra =p

 

Iaf är det väldigt kul & lätt att levla en warlock, deras damage är gimpat på låg level, men med curse of ex och lite dots kan man soloa eliter högre level än sig själv relativt lätt ;p

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ehh, jag blir *chockad* när jag läser detta forum, bara ngr som har nämt w-lock's :o

Jo, mycket rogues och mycket fler hunters har börjat komma nu för patchen utan nå deadzone så dom kan skjuta en från 1 yard range typ, sen är druid dps Feral kanske lite bättre för stealth medans en balance druid kan ju kitea eller om man flyr kan dom spamma moonfire(inte stor skillnad från när man slåss mot dom heller) och paladins är nog bättre dps i Retribution och inte protection :) sen disc priest måste ha väldigt bra gear för att kunna pumpa ut bra dps och mycket mana eller mana regen, så shadow priest är nog bästa dpsen för priests 1-70 sen när man är 70 och får bra gear kan man dra disc dock, och shamaner är bra dps i Ele eller Enhance, enchancement shamaner (gissar att det är att använda chainlighting och lightingbolts och sånt) overaggrar som en j*vla frost mage, men elemental (melee?) är bra för snabb burst i pvp mot cloth, j*vla OP :P

 

och som du säger, man ska börja som dps så man lär sig spelet och inte spelar sin första gubbe och förstör för grupperna man är med genom att inte kunna sin klass så bra, sjävl drog jag en hunter till 60 sen deleta jag och drog en warrior te 70 (tog dock tillbaka huntern, men spelar inte den) och är prot warrior och inte en dålig en heller :P samt att din kille borde respecca prot, för questerna är lätta att sola som prot + man får inv till instancer hela tiden som man t.o.m. Kan tanka, svårt att tanka som arms eller fury dock, (fury är pve dps och arms är pvp)

 

samt att warlocks är OP som äger upp en hela tiden(som prot, inte som arms, dock ska dom ta bort immune till fear på deathwish kanske, sämst) men när man väl behöver en pve lock till gruul så finns dom inte, alla säger att locks är jävligt OP men ingen gör dom xP

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...