Hoppa till innehåll

Vilken Mage Armor Ska Jag Använda?


WASD

Rekommendera inlägg

Jag dingar snart 62 & får molten armor, just nu använder jag mage armor för PvE för att spara mana & Ice armor för PvP, men vad ska jag använda molten armor till när jag får den?

 

 

Edit: Dinga 62 nu, har tänkt lite & kommit fram till att fire shield är bra i instancer & mot bossar, och när man gankar :D stämmer det bra?

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Molten armor = dina motståndare blir skadade av eld. Denna ska du ha om du har fire spec för talenten där gör så att motståndare kan blir stunnade av din eld skada.

Du fattar va?

De kan bli stunnade av att slå på dig!

 

Jo det är ju bra, bara det att jag inte satt i stun ^^ maxade mindre casting time på fireball, men det är kul när mobs får ignite. Så stunnar den ju ändå bara i 2 sec

 

Så är det bäst för mig med Mage armor då?

 

 

Mina Tallents: http://armory.wow-europe.com/#character-ta...efist&n=Wiimage

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dum fråga, släng bort Frost Armor , ge den till nån lvl 10 noob som är i Westfall och dödar Defias tjockisar. Molten armor är bättre på alla sätt och kanter hur man än ser det så är det svårt att inte välja Molten armor .

 

 

 

 

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag förstår att det är bra med crittchansen & så men det är väl bäst att spara mana med Mage armor, eller? I PvP ska jag nog använda molten armor men i PvE är det väl bra med Mage armor..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag förstår att det är bra med crittchansen & så men det är väl bäst att spara mana med Mage armor, eller? I PvP ska jag nog använda molten armor men i PvE är det väl bra med Mage armor..

 

Nej , Molten armor hela tiden !
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jo jag förstår att det är bra med crittchansen & så men det är väl bäst att spara mana med Mage armor, eller? I PvP ska jag nog använda molten armor men i PvE är det väl bra med Mage armor..

 

ok det är nog bättre föresten, man sparar ju ändå inte alls mycket mana ^_^ men om jag duelerar mot låg level casters (hehe) ska jag kanske testa mage armor får att få resistance, jag har den arcane tallent så att en resist ger mig 5% mana Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag förstår att det är bra med crittchansen & så men det är väl bäst att spara mana med Mage armor, eller? I PvP ska jag nog använda molten armor men i PvE är det väl bra med Mage armor..

 

Eller om du duelar någon low lvl så kan du också använda molten armor så dom dör av att slå på dig, roligare ?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jo jag förstår att det är bra med crittchansen & så men det är väl bäst att spara mana med Mage armor, eller? I PvP ska jag nog använda molten armor men i PvE är det väl bra med Mage armor..

 

jo det är ju kul om det kommer en non-caster, men jag körde med molten armor 2 timmar nu & den var rätt så bra märkte jag :) jag critta 4 gånger i rad & då dog förstås moben direkt, ska använda den i PvE i försättningen :)

 

hehe det skulle va kul om man kunde ge sig själv oändligt med intellect buff & har 10x alla armor samtidgt, då skulle manan hela typ 300% snabbare men bara i combat & några molten armor så dör moben när den slår på mig :P

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag förstår att det är bra med crittchansen & så men det är väl bäst att spara mana med Mage armor, eller? I PvP ska jag nog använda molten armor men i PvE är det väl bra med Mage armor..

 

Jo, även fast crit chansen stiger så lite så crittar man ändå mycket mycket mer brukar (IBLAND) döda mina mobs på två st frostbolt , ca 2100 crit på båda :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...