SlimShady Skrivet 6 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2007 Jag har kryssat för i inställningar att blockera pop-up, men nu har de börjat komma upp av sig själv. Varför? O vad kan jag göra att förhindra detta?? Jag har firefox, men ibland e det Internet explorer som kommer upp.. har aldrig sett sånt förut... :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 6 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2007 Låter som du har spyware. Tanka ner Spybot och uppdatera den. Scanna sedan igenom datorn och rensa ut eventuella spyware. Spybot finns här: http://www.fuska.se/filarkiv/index.php?act=category&id=6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mikaelrask Skrivet 10 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2007 (redigerat) ett annat bra program med är adaware. som finns på samma sida som personen innan gav dig länk till. hoppas att du blev av med dina pop ups. Redigerat 10 Maj 2007 av mikaelrask Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 10 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2007 Asså jag har redan de programen o jag letar genom datorn ofta!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 11 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 Jag tror att du har fått en trojan i datorn. De är jättesvåra att ta bort, det enda som typ hjälper är att formatera om datorn, om ens det fungerar... Jag skälv har ingen aning hur man tar bort den, sök på google efter delete och det namn som står på popupsen eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 11 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 Dt står ingen namn på dem. Antingem, (om dt e en firefox pop-up), så står det en konstig url adress, om det är en internet explorer grej så står det alltid att sidan inte kan visas... Säger det nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 11 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 Google verktygs fält tar väl bort Pop Up..?? Det funkar för mej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fillifjonkan Skrivet 12 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 Google verktygs fält tar väl bort Pop Up..?? Det funkar för mej. Hohoho, Google verktygsfält. Den var bra. Nämen du, har du Anti-Virus program? Scanna med den, Anti-SPyware programmen. Hittar den ett namn så kan du gå in på www.symantec.se eller några andra Anti-Virus hemsidor och där kan du tanka ned ett program (Helt lagligt, helt gratis) som förgör Trojanen eller vad det du nu har. Testa att tömma Webbhistoriken i din Internet Explorer samt Mozilla Firefox. Lycka till Annars är det bara att Formatera datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 12 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 Google verktygs fält tar väl bort Pop Up..?? Det funkar för mej. Om du skulle läsa vad jag har skrivit så skulle du ha sett att jag redan har ad-aware o sånt... Då skulle du verkligen kunna hjälpa mig o tipsa om sånt som jag redan vet.... :meddum: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PRIMO Skrivet 12 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 (redigerat) Troligen en Trojan virus, mitt tips är att du borde ringa till någon "kundservice?" och fråga, det kan vara vad som helst men enligt dina förklaringar spårar jag det iaf till en trojan , vill helst att ha mer info :) ? Redigerat 12 Maj 2007 av Tomato Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 13 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2007 Ironiken i detta är att vi hade lämnat in den till en data expert för att han skulle ta bort all skräp men jag ser ingen skillnad. Vi kmr nog ta tillbaka till experten.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mikaelrask Skrivet 16 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2007 prova en online scanning som tex http://housecall.trendmicro.com/ eller liknande bara ett tips på scanning du kan göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.