Hoppa till innehåll

Snabba Upp


SlimShady
 Dela

Rekommendera inlägg

Vad är det bästa sättet att snabba upp datorn?? Den har varit inne hos service och de tog bort virus o sånt men datorn är fortfarande lite seg. Inte lika mkt som innan servicen men ändå?? Har någon ngt bra tips?? :unsure: Plz

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det bästa sättet att snabba upp datorn?? Den har varit inne hos service och de tog bort virus o sånt men datorn är fortfarande lite seg. Inte lika mkt som innan servicen men ändå?? Har någon ngt bra tips?? :unsure: Plz

 

Vad har du för dator? Om du har lite internminne så kanske du skulle uppgradera? Ruskigt billigt nu, 1gb DDR2 kostar ca 600kr.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det bästa sättet att snabba upp datorn?? Den har varit inne hos service och de tog bort virus o sånt men datorn är fortfarande lite seg. Inte lika mkt som innan servicen men ändå?? Har någon ngt bra tips?? :unsure: Plz

 

 

Jag har redan uppgraderat den. Jag har 1 GB nu.. :unsure:

Men om man gör det där att rensa disken.. försvinner mina sparade filer då eller?? Eller vad gör datorn då..?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tar bort Temporära (stavning?) filer och så. De kan faktiskt ta ganska mycket plats, har jag hört.

 

Sen kan du också ta bort filer och program som du aldrig använder. Fast det brukar inte vara hårddisken som brukar sega ner datorn, det är typ RAM-minnet och prosessorn som avgör hastigheten. Om du kör en massa bakgrundsprogram, så kan det också sega ner datorn.

Redigerat av CheatCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kan jag kolla hur vilka bakgrundsprogram som körs?

 

Tyck Ctrl + Alt + Delete. Sedan klickar du på processorer occh liknande. Men var försiktig med vad du klickar på. Annars laddar du ned detta program från Micrfosoft (Helt gratis, Helt lagligt). Det heter Windows Defender. Scannar du med den ibland så bör det bli lite bättre. Samt så kan man klicka sig fram till vilka program som ligger och kör i bakgrunden. Du kan även ta bort program som startas när du sätter på datorn, detta kan du ta bort då. Länk:

http://www.microsoft.com/sverige/athome/se...re/default.mspx

 

Det är väldigt bra.

 

Lycka till

 

Förresten, ladda inte hem program från www.download.com

 

Mycket osäkert!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...