SlimShady Skrivet 9 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2007 Vad är det bästa sättet att snabba upp datorn?? Den har varit inne hos service och de tog bort virus o sånt men datorn är fortfarande lite seg. Inte lika mkt som innan servicen men ändå?? Har någon ngt bra tips?? :unsure: Plz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheCheater Skrivet 10 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2007 Ränsa disken vettja! På Download.com finns det ett program som ränsar disken av sig själv! :cool: :D :cool: stavfel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 10 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2007 Vad är det bästa sättet att snabba upp datorn?? Den har varit inne hos service och de tog bort virus o sånt men datorn är fortfarande lite seg. Inte lika mkt som innan servicen men ändå?? Har någon ngt bra tips?? :unsure: Plz Vad har du för dator? Om du har lite internminne så kanske du skulle uppgradera? Ruskigt billigt nu, 1gb DDR2 kostar ca 600kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 10 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2007 Vad är det bästa sättet att snabba upp datorn?? Den har varit inne hos service och de tog bort virus o sånt men datorn är fortfarande lite seg. Inte lika mkt som innan servicen men ändå?? Har någon ngt bra tips?? :unsure: Plz Jag har redan uppgraderat den. Jag har 1 GB nu.. :unsure: Men om man gör det där att rensa disken.. försvinner mina sparade filer då eller?? Eller vad gör datorn då..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 11 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 (redigerat) Tar bort Temporära (stavning?) filer och så. De kan faktiskt ta ganska mycket plats, har jag hört. Sen kan du också ta bort filer och program som du aldrig använder. Fast det brukar inte vara hårddisken som brukar sega ner datorn, det är typ RAM-minnet och prosessorn som avgör hastigheten. Om du kör en massa bakgrundsprogram, så kan det också sega ner datorn. Redigerat 11 Maj 2007 av CheatCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 11 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 Hur kan jag kolla hur vilka bakgrundsprogram som körs? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fillifjonkan Skrivet 12 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 Hur kan jag kolla hur vilka bakgrundsprogram som körs? Tyck Ctrl + Alt + Delete. Sedan klickar du på processorer occh liknande. Men var försiktig med vad du klickar på. Annars laddar du ned detta program från Micrfosoft (Helt gratis, Helt lagligt). Det heter Windows Defender. Scannar du med den ibland så bör det bli lite bättre. Samt så kan man klicka sig fram till vilka program som ligger och kör i bakgrunden. Du kan även ta bort program som startas när du sätter på datorn, detta kan du ta bort då. Länk: http://www.microsoft.com/sverige/athome/se...re/default.mspx Det är väldigt bra. Lycka till Förresten, ladda inte hem program från www.download.com Mycket osäkert! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 12 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 Hur kan jag kolla hur vilka bakgrundsprogram som körs? Jag fattade inte vad du sa. Kan du förklara bättre?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.