Hoppa till innehåll

Gamemaker


Holmes

Rekommendera inlägg

Använd dig av Alarms, det är enklast.

 

Först sätter du en Set an Alarm action på eventen som du vill starta Alarmet med, exempelvis Create eventen eller Game start.

 

Numbers of step är själva tiden i steps, d v s ett visst antal "steg" per sekund, det brukar vara 30 steg per sekund, men man kan ändra det om man vill. Om du vill ha tidtagningen i sekunder, skriv [sekunder] * room_speed.

 

Sen du tar du en Alarm Event (Alarm 0) och lägger in vad du vill ska hända när tiden har gått ut där. Exempelvis en Change the sprite action.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...