Hoppa till innehåll

Hur Man Skapar En 7.92 Ot Server!

Zaff

Rekommendera inlägg

Hej, jag har tänkt förklara hur man gör en 7.92 OT Server! (För er som inte vet så står OT för "Open Tibia".)

Och Föresten om ni har router så måste ni öppna port 7171 :P Och ni som har Linux kommer inte kunna ha en OT server.

1. Ok för att kunna göra en 7.92 OT så måste man ha en server... Du kan ladda ner en bra server HäR

2. När du har laddat ner den ska du lägga mappen på skrivbordet eller nån annanstans.

3. Sen ska du öppna mappen och där inne ska det finnas en fil som heter "Config.lua". Öppna den med anteckningar. Sen står det saker du kan ändra på om du vill. T.ex "server location". Ändra från Holland till Sweden lr Sverige då. Men den hittar din IP automatiskt så oroa dig inte för det. :)

4. Nu vill du säkert sätta på din server och börja lira, eller hur? Men du behöver en "Ip Changer" Den ändrar IP'n som Tibia ansluter sig till. Jag använder "Tibialoader" Du kan ladda ner den HäR.

5. Ok nu ska du öppna din server! Du öppnar den genom att trycka på filen "Evolutions-XML". Sen öppnar du Tibia (Var säker på att du öppnar Tibia 7.92.) efter du öppnat Tibia ska du kryssa i test server. Det gör du genom att trycka på "Options" sen "Network" sen kryssar du i Test Server. Sen klickar du på "Ok" och sen "Ok" igen.

6. Nu öppnar du Tibialoader för att kunna logga in! Du skriver in din IP först och sen skriver du in 7171 på "Port". Sen trycker du på "Activate" (Du måste ha Tibia uppe för att kunna göra detta!) Om det kommer ett fel så bara strunta i det. Logga in på account number 111111 och password tibia. Då kommer det upp en gubbe som heter Account Manager!

7. Logga in på Account Manger så kommer han att fråga dig massa saker t.ex ditt account number och password. Efter det säger du "character" och du väljer vocation och sånt.

8. Om du vill göra din character till Gamemaster så måste du gå in i mappen "Players" och din gubbe kommer vara där. Öppna gubben med anteckningar och tryck på ctrl + f. Sök på "access" så kommer det stå typ "access 0" ändra "0" till "6" så är du God! (Gud).

9. Nu vill du bara ha players till din OT eller hur? Jag föreslår att du lägger upp den på OtSeRvLiSt.

Den här guiden har jag gjort helt själv.. Om jag har skrivit något fel eller missat något, rätta mig! Och om ni har något problem så skriv dom i tråden. ;) Och Kommentera GÄRNA. xD

Amen jag är åländsk ska jag ha ändå Sweden lr Sverige ???

xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 11 månader senare...
  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

ERROR: Failed to connect to database, read doc/MYSQL_HELP for information or try SqLite which doesn't require any connection.

så kommer det när den svarta boxen kommer ut :o

ERROR: Failed to connect to database, read doc/MYSQL_HELP for information or try SqLite which doesn't require any connection.

så kommer det när svarta boxen kommer ut

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så kommer det när den svarta boxen kommer ut :o

så kommer det när svarta boxen kommer ut

Behövs inget geni inom Open tibia för att veta att att du gjort fel configen. En SqLite fil är en sqlbaserad databas som sparas i ett textdokument för de som är dåliga och inte kan sätta upp en riktiga SQL server.

Hade du tänkt att köra databasen genom MySQL får du ändra det i configen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...