Kerby Skrivet 22 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 Rubiks kub är en kub som har 6 sidor och 8 kanter. Målet med den är att vrida runt brickorna på den så att varje färg grupperas med samma färg på varje sida. Det finns vit, grön, gul, röd, blå och orange. Rekordet på att lösa en Rubiks kub är ca 11 sekunder. Kan du lösa en rubiks kub? Hur lång tid tar det? Själv kan jag lösa 2 lager på kuben. Den nedersta lagret är väldigt klurigt. Sök på google bilder efter rubiks kub om du inte vet hur den ser ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ninomi Skrivet 22 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 Har försökt oendligt många gånger men har aldrig löst den... Super svår! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 22 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 Har faktiskt lyckats att lösa fem sidor ett par gånger. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kerby Skrivet 22 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 Har faktiskt lyckats att lösa fem sidor ett par gånger. =) Om alla färjer är på plats på fem sidor så måste dom vara på plats på den sjätte också eftersom det bara finns en färg kvar. Eller menar du 4 sidor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 22 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 Jag menar FEM, och det du just sa skulle vara ironin i mitt inlägg... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kerby Skrivet 22 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 Tänker du rubiks kuben på samma sätt som jag??? (Bild nedan) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ninomi Skrivet 22 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 Rubiks Kub Spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GaaraOfDesert Skrivet 22 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 Rubiks Kub Spel Den va ju cepe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 22 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 Tänker du rubiks kuben på samma sätt som jag??? (Bild nedan) Asså, tror du verkligen att jag är så puckad? Ja, jag tänker som du. Och det skulle vara ett skämt att jag har fixat 5 sidor... Men du förstod det tydligen inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 22 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 Kuben är omöjlig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kerby Skrivet 23 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 (redigerat) Kuben är omöjlig! Nej den är inte omöjlig :P Jag klarade den igår när jag tittade i min rubiks kub bok. Det finns tricks för det. EDIT: Om man vill fuska eller bara göra kuben hel så finns det en solver HÄR. Redigerat 23 Maj 2007 av Kerby Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 23 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 Finns en kille i Guiness rekordbok som klarar tre Rubiks kub på en minut med förbundna ögon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.