agiyr Skrivet 19 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2007 Själv gillar jag detta teamet som jag brukar köra med på netbattle Typholosion Scizor (ska ev byta den mot en annan) gardevoir vaporeon ampharos salamence (ska ev byta den också) salamence och scizor borde du inte byta då de inte har några svagheter tillsammans...amphardos däremot bör du byta.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 19 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2007 Dragonite Svampert Blaziken Metagross Magneton Armaldo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oddy Skrivet 19 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2007 Själv gillar jag detta teamet som jag brukar köra med på netbattle Typholosion Scizor (ska ev byta den mot en annan) gardevoir vaporeon ampharos salamence (ska ev byta den också) Har du något förslag på ampharos (måste vara el) Ang salamence och sciozr säg ett bra moveset åt mej. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst råttfällan Skrivet 23 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2007 oddy:du kan ju ta pikatchu :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 23 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2007 Blaziken - Endure, Reversal, Rock Slide, Flamethrower. Gardevoir - Psychic, Calm Mind, Ice Punch, Will-O-Wisp (Måste breeda för att få.) Hariyama - Brick Break, Knock Off, Rock Slide, Focus Punch. Salamence - Flamethrower, Dragon Dance, Earthquake, Crunch. Roselia - Magical Leaf, Stun Spore, Leech Seed, Shadow Ball. Manectric - Thunderbolt, Charge, Double Team, Facade. Blaziken: Endure+Reversalcombon är stark som attan. Rock Slide är huvudmovet och är stark och inte dåligt mot så många typer. Flamethrower är enligt mig bättre än overheat då flamethrower har mer pp och overheat sänker attackstyrkan. Gardevoir: Psychic är det som används oftast. Calm Mind kan användas ett par ggr för att boosta upp sp atk och sp def. Ice Punch för att anfalla dem som är svaga mot den med och ifall psychic är dåligt effektiv mot nån pokemon. Will-O-Wisp ger burn på motståndaren och är användbar på dem som använder potions så fort deras pkmn har lågt hp. Hariyama: Brick Break har okej styrka och om någon drygar med reflect eller nåt är den det perfekta vapnet. Alternativt kan man ha Cross Chop som är starkare men har sämre accuracy. Knock Off tas för att få bort eventuella hold items. Kan sabba rejält för motståndarna. Focus Punch är väldigt stark och flinchar när den träffar. Hariyama är perfekt för att få ut pkmns på ren styrka, men mot pkmns med supereffekt på han/hon, byt pokemon direkt om den inte har väldigt låg hp! Salamence: Dragon Dance är bra när du möter motståndare med bättre stats. Flamethrower är bra, även om den inte är supereffektiv på alltför många. Earthquake är användbar på många sätt medans Crunch är mest med för utfyllnad. Roselia: Mycket irriterande för motståndarna, Stun Spore och Leech Seed kan man dryga med nåt så jävulskt. Shadow Ball är mer än okej och Magical Leaf är perfekt mot rock och water. Manectric: Thunderbolt är svagare men har bättreaccuracy och mer pp än Thunder. Charge används till och boosta upp thunderbolt. Double Team kan användas när den har lite hp och Facade är stark med statusproblem. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst råttfällan Skrivet 23 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2007 bra team szellerie,ett av de bästa enligt mej Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oddy Skrivet 23 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2007 oddy:du kan ju ta pikatchu :) Vill inte ha pikachu. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst råttfällan Skrivet 24 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2007 raichu då, eller magneton eller electrode! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oddy Skrivet 24 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2007 electode är cool. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
agiyr Skrivet 24 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2007 Jolteon, salamence moveset: Dragon dance eq/hp-ground Aerial ace/return rock slide Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Euphoria Skrivet 14 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2007 Det är inte svårt att lista ut det bästa teamet: I Ordning: 1. Charizard 2. Tyranitar 3. Mewtwo 4. Groudon 5. Rayquaza 6. Deoxys Det beror på hur man tränar sina pkmn från allra första början, för er som inte har nån strategi och bara ger alla droger till sina pkmn gör fel. Du ska tänka på vikken nature dina pkmn har, du ska veta vad sp attack är för nåt. SP attack ger resultat när d använder dessa sorts attacker: Dark, dragon, electric, fire, grass, ice, psychic och water. Men vanlig attack är effektivt när man använder dessa attacker: Bug, fighting, flying, ghost, ground, normal, poison, rock och steel. Du måste tänka på vilka motståndare dina pkmn slåss mot, för det påverkar din status mest. För er som är intresserade av att veta mer, ge mig eran msn istället, jag pallar inte förklara allt här. MVH Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
agiyr Skrivet 14 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2007 Blaziken - Endure, Reversal, Rock Slide, Flamethrower. Gardevoir - Psychic, Calm Mind, Ice Punch, Will-O-Wisp (Måste breeda för att få.) Hariyama - Brick Break, Knock Off, Rock Slide, Focus Punch. Salamence - Flamethrower, Dragon Dance, Earthquake, Crunch. Roselia - Magical Leaf, Stun Spore, Leech Seed, Shadow Ball. Manectric - Thunderbolt, Charge, Double Team, Facade. Blaziken: Endure+Reversalcombon är stark som attan. Rock Slide är huvudmovet och är stark och inte dåligt mot så många typer. Flamethrower är enligt mig bättre än overheat då flamethrower har mer pp och overheat sänker attackstyrkan. Gardevoir: Psychic är det som används oftast. Calm Mind kan användas ett par ggr för att boosta upp sp atk och sp def. Ice Punch för att anfalla dem som är svaga mot den med och ifall psychic är dåligt effektiv mot nån pokemon. Will-O-Wisp ger burn på motståndaren och är användbar på dem som använder potions så fort deras pkmn har lågt hp. Hariyama: Brick Break har okej styrka och om någon drygar med reflect eller nåt är den det perfekta vapnet. Alternativt kan man ha Cross Chop som är starkare men har sämre accuracy. Knock Off tas för att få bort eventuella hold items. Kan sabba rejält för motståndarna. Focus Punch är väldigt stark och flinchar när den träffar. Hariyama är perfekt för att få ut pkmns på ren styrka, men mot pkmns med supereffekt på han/hon, byt pokemon direkt om den inte har väldigt låg hp! Salamence: Dragon Dance är bra när du möter motståndare med bättre stats. Flamethrower är bra, även om den inte är supereffektiv på alltför många. Earthquake är användbar på många sätt medans Crunch är mest med för utfyllnad. Roselia: Mycket irriterande för motståndarna, Stun Spore och Leech Seed kan man dryga med nåt så jävulskt. Shadow Ball är mer än okej och Magical Leaf är perfekt mot rock och water. Manectric: Thunderbolt är svagare men har bättreaccuracy och mer pp än Thunder. Charge används till och boosta upp thunderbolt. Double Team kan användas när den har lite hp och Facade är stark med statusproblem. Ganska bra, det skulle få 5/10 om jag skulle betygsätta det då det är många attacker som inte är bra på det pokemon du har som du använder, tex facade på manectric och flamethrower till salamance.. och _DaRk_AnGeL_, kan du inte förklara det här med ev, alla frågar mig och jag pallar inte att förklara.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg