Ja nu är det så att jag undrar om ni tycker att bild är en viktig del att kunna i skolan? Vad ska man ha för kunskap senare i livet med bild?
Bild?
ingen om man inte ska bli arkitekt eller dyliknande.
Nja, det är ju inte direkt viktigt,
men kul och rätt lätt är det.
När man går i 9:an så får man arkitekt projekt man ska göra, därför det är bra! Och om man vill bli konstnär.
Skulle säga att det är lite "allmänbildning", inte för att man använder det ofta i sitt arbete...
Men säg då hur nödvändigt det är med kemi om man ska jobba på ICA liksom :kung:
Hatar bild, antagligen för att Hitler vore en klart bättre lärare än häxan vi har.
Bild är väl för konstnärer och sådant, men eftersom skolan har bestämt att man ska ha bild som ämne, kommer det vill bli en bra nytta i framtiden?
Jag ansåg bild som en gratis chans till att få högre slutbetyg. Det är likadant med musik, jag fick bra betyg i de här som mina högstadielärare kallade "billiga ämnena" Vilket gjorde att jag kunde bygga upp mina betyg ytterligare.
Det är faktiskt ganska skönt att ha bild sista lektionen på den längsta skoldagen, för man gör inte så mycket.
Dum fråga... bild använnds i alla ämnen om ni inte visste det ...
Bild används ofta i det riktiga livet, har just nu inga exempel eftersom jag är för trött för att min hjärna ska gå igång. Dock gillar jag inte bild själv.
Bild är viktigt beroende på vilken linje och yrke man väljer i livet.
Sen kan man ha användning för det i det vardagliga livet också.
Nja, jag tycker inte att bild är viktigt, inget man behöver i sitt liv, typ.
Men man drar ju till sig mer poäng då :P
↗ till inläggetBild är viktigt beroende på vilken linje och yrke man väljer i livet.
Sen kan man ha användning för det i det vardagliga livet också.
Vad skulle det vara?
Ja' tycker dä ä kul å rita...
inget
Bild har man i skolan för att hjärnan behöver avslappning från det vanliga skolarbetet, den mår bättre om hela hjärnan får arbeta. Kreativa ämnen som bild gör att man blir mer koncentrerad och får det lättare i de andra ämnena
alla ämnen har väl betydelse
kan väll va bra ifall man skulle behöva rita nåt i räknehäftet =P
↗ till inläggetSitta och kladda på matten? ;)kan väll va bra ifall man skulle behöva rita nåt i räknehäftet =P
ONT: Ja, det är väl inte nödvändigt, men jag tycker det är rätt kul och så får man lite extra betyg :)