Hoppa till innehåll

Införskaffande Av 360!


Matski

Rekommendera inlägg

Hej allihopa!

Jag ska skaffa ett Xbox 360 så fort jag fått mitt Wii sålt. Under tiden funderar jag på vilka spel som ska köpas och lite om Xbox Live:

 

1. Spel.

Spelen är självklart det viktigaste i införskaffningen, har redan bestämt mig för Halo 3, Halo Wars och Assassins Creed.

Har även sneglat på spel som Dead Rising, Splinter Cell: Double Agent och PES 6.

Vad är bra/dåligt med dessa spel och finns det några andra bra spela jag bör köpa? Och varför?

 

2. Xbox Live.

Hur lätt/svårt är det att koppla upp sig och hur mycket saker behövs det?

Hur gjorde ni när ni skulle koppla upp er?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Vänta på Halo 3, Halo Wars och Assasins eftersom du inte har 360 än.

 

2. Man för 1 månad gratis Live när man köper Premium så jag tog en Ethernet-sladd (heter det så?) och stoppade in i min Router, man får sladden med Xboxet. Det går också att köpa en trådlös grejj till din 360 för att slippa sladdar, kostar ca 800 kr.

Xbox Live kan man köpa i olika affärer som t.ex EB Games.

Redigerat av xpliT
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Vänta på Halo 3, Halo Wars och Assasins eftersom du inte har 360 än.

 

2. Man för 1 månad gratis Live när man köper Premium så jag tog en Ethernet-sladd (heter det så?) och stoppade in i min Router, man får sladden med Xboxet. Det går också att köpa en trådlös grejj till din 360 för att slippa sladdar, kostar ca 800 kr.

Xbox Live kan man köpa i olika affärer som t.ex EB Games.

 

Man kan skaffa Xbox Live via Live vet du.

Man behöver inte köpa ett sådant där kort...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Vänta på Halo 3, Halo Wars och Assasins eftersom du inte har 360 än.

 

2. Man för 1 månad gratis Live när man köper Premium så jag tog en Ethernet-sladd (heter det så?) och stoppade in i min Router, man får sladden med Xboxet. Det går också att köpa en trådlös grejj till din 360 för att slippa sladdar, kostar ca 800 kr.

Xbox Live kan man köpa i olika affärer som t.ex EB Games.

 

Jag vet men i vissa affärer (IRL eller på nätet) säljer 12 månader som är ca 200 kr billigare än på Live.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2. Man för 1 månad gratis Live när man köper Premium så jag tog en Ethernet-sladd (heter det så?) och stoppade in i min Router, man får sladden med Xboxet. Det går också att köpa en trådlös grejj till din 360 för att slippa sladdar, kostar ca 800 kr.

Xbox Live kan man köpa i olika affärer som t.ex EB Games.

 

Då jag inte har en router måste jag väl koppla in den i modemet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2. Man för 1 månad gratis Live när man köper Premium så jag tog en Ethernet-sladd (heter det så?) och stoppade in i min Router, man får sladden med Xboxet. Det går också att köpa en trådlös grejj till din 360 för att slippa sladdar, kostar ca 800 kr.

Xbox Live kan man köpa i olika affärer som t.ex EB Games.

 

Ja
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Köp Just Cause, Dead Rising, Gears Of War, Crackdown och The Godfather: Dons Edition. Jävligt bra spel, hät har du lite kortfattade beskrivningar:

 

Just Cause: Gigantisk värld, Alldeles för gigantisk, kan inte fatta att den får plats på en DVD skiva.

 

Dead Rising: Man e en kille som springer runt i ett köpcenter och slaktar zombies, jävligt roligt.

 

Gears Of War: Ett actionspel där man ska slakta ... aliens/varelser. Kul när man får igång det fast jag tröttna rätt så snabbt.

 

Crackdown: Jag har det inte, men enligt alla tiningar så är det jävligt bra.

 

The Godfather: The Don's Edition: Som det vanliga The Godfather fast 4ggr bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...