Hoppa till innehåll

Behöver Formatera Om Datan .....

Rekommendera inlägg

Gäst undeadmaster
Skrivet

jo det har hänt att jag behöver formatera om datan och vill ha exempel på hur jag exakt måste göra=/ .. först måste jag ha en windows xp cd ( den e endo best = ) sedan ska jag då formatera om datan helt och hållet och instalera det med cden? verkligen tacksam för svar (:

Skrivet (redigerat)

1. gå in i bios och ändra din Boot Sequence till följade prioritering.

1. ATAPI-cd-romenhet eller liknande.
2. Hårddiskenhet eller liknande.
3. Diskettenhet / urtagbara enheter eller liknande.

2. Koppla ur komponenter du inte andvänder under formateringen, såsom högtalare, mic, kamera, skrivare och nätverkssladd.

3. starta om datorn med winxp home cd'n i och välj att starta från cd'n.

följ anvisningarna tills du ser en blåvit skärm med olika partioner eller liknande, tag bort partitionen C eller den/de du andvänder och skapa sedan en ny partition med allt ditt minne(rekommenderat), sedan väljer du att formatera/installera winxp(kommer inte ihåg vad det stod men välj den det står) sedan ska du INTE TA SNABBFORMATERING!

4. vänta tills den är klar och följ winxp's instalations anvisningar tills den är klar, när du har skapat ett konto och installerat drivrutinerna till din dator ska du starta om datorn och ändra din Boot Sequence till följade prioritering.

1. Diskettenhet eller liknande.
2. Hårddiskenhet eller liknande.
3. ATAPI-cd-romenhet eller liknande.

Varsågod. :rambo:

du behöver bara go in i START-->Den här datorn. Höger höger klicka på din lokala hårdisk sen klicka på formatera. Sen klart

:bah: Kunde inte låta bli men lär dig stava!(stavning, grammatik och ordkunskap) :meddum: Redigerat av Vitdom
Gäst undeadmaster
Skrivet

måste ja exakt göra det om jag är utlänning? nej tyvär ...

Skrivet

WTF!? Hur man formaterar har inget med nationalitet att göra. Alla gör likadant oavsett ursprung =S

Vill man både formatera om och installera gör man lättast i att bara sätta i installationsCD:n och sen startar om datorn och följer anvisningarna för installationen. I WinXP står allt du behöver veta på skärmen om jag inte minns fel.

Gäst undeadmaster
Skrivet (redigerat)

epaaj det är lätast så jaa ..men efter man instalerat gör man ett account för datorn som admin sen är allting klart ( damn takes time to download anyhing again :P )

och jag menar detta allvarligt att när 1 ja instalerar spel och sedan tröttnar och avinstalerar så händer det att jag ibland inte får minnet tillbaka 2 HD's minnet slukas av sig sj ibland men inte ofta 3 datan börjar lagga lite ibland så tvungen att restarta 4 de 1-3 timmarna kanske jag laddar ner något och sedan kanske behöver jag slå på bearshare men då crashar datorn och samma sak har knappar så ja kan styra windows media player och volymkontrollen numera om jag trycker för att höja med volymkontrollen crasher det men om jag ska *muta* stänga av ljudet fast det körs vidare crashar det också 5 kanske för mkt virus i datan . inget mer :S

Redigerat av undeadmaster
Skrivet

Fattade allvarligt talat inte ett smack av det där. Tror du att du kan ta det där igen med lite mer grammatik? Det är absolut inget fel med att använda punkter och styckesindelningar. Stora bokstäver klarar vi oss utan, men det ser snyggare ut ;)

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...