Hoppa till innehåll

Lajv


knipan64

Rekommendera inlägg

det här hör lite mer till nöje men ämnet finns ej.

 

vet någon var årests lajv är och när för jag vet bara var förberedelse veckan är men om det är där så är det lugnt.

 

för er som ej vet vad lajv är så kan man titta på den

 

det skulle också va tufft om ni skulle kunna skriva er karaktärs bakrund och vad ni skall vara :cool:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men HUR pallar man att fjanta runt i skogen sådär!!!????

 

skulle känna mig urlöjlig om jag sprang runt i skogen med en gummimask och ett låssas svärd o.0

 

är du säker på att det är gummi svärd efter som vapen i lajv får kunna få en att blöda.men med tancke på din avatar så fattar man att du inte skulle orka vara ute i skogen i en vecka och slås :medieval:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm, alltså vad menar du med "Årets lajv"?

 

Det finns ju massor av lajv varje år.

 

skulle känna mig urlöjlig om jag sprang runt i skogen med en gummimask och ett låssas svärd o.0

 

Hmm, varför tror du att man måste ha en gummi mask? Och det finns blankvapen lajv där man använder riktiga vapen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm, alltså vad menar du med "Årets lajv"?

 

Det finns ju massor av lajv varje år.

 

skulle känna mig urlöjlig om jag sprang runt i skogen med en gummimask och ett låssas svärd o.0

 

Hmm, varför tror du att man måste ha en gummi mask? Och det finns blankvapen lajv där man använder riktiga vapen.

vecka 27 och någonstans i nortällje men det är lugnt nu för jag får åka med två kompisar :medieval:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

men HUR pallar man att fjanta runt i skogen sådär!!!????

 

skulle känna mig urlöjlig om jag sprang runt i skogen med en gummimask och ett låssas svärd o.0

 

det är väll sant men jag föredrar att se ut som mig själv en de på den anndra bilden.men jag ska på lajv om två timmar så det är väll inte mycket mer att skriva i det här inlägget

post-61977-1183362908_thumb.jpg

post-61977-1183362934_thumb.jpg

Redigerat av knipan64
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men varför har man gummi mask

och varför skulle man vilja springa runt i skogen

och skada folk?

 

för att det är kul att strida med varanndra men det var bara nybörgar lajv så vapnena fick bara kunna ge en blåmärken men det var förstås några som blev skadade och en behövde åka iväg pga alvarlig skada :( men det var bara en engångs grej efter som de konfiskera vapnet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...