Hoppa till innehåll

Hjälp Mig!

Rekommendera inlägg

när du har markerat runt Ashley Graham så tryck på Shift + Ctrl + i då blir allt runt Ashley Graham markerat.

tryck då på delete så blir det vitt runt Ashley Graham.

Tryck på Ctrl + J då kopieras lagret, ta bort det understa av dom 2 lagrerna som finns.

det ska fortfarande se lika dant ut.

Avänd nu magic wand tool och tryck på det vita runt Ashley Graham (så markeras allt utom hon). sen är det bara och trycka på delete så ska det ha blivit transperent runt Ashley Graham.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns lättare sätt -.-

I lagerpalleten längst åt höger där uppe vid opacityn finns en knapp som e typ rutig tryck på den när du markerat runt din render sen delete och du har transparent bakgrund.

Jag brukar duplicera bakgrundslagret (eftersom det inte går att ha transparent på) och ta bort det understa eller i photoshop cs2 högerklicka på bakgrunden och ta "make layer from background".

Sedan när jag markerat runt figuren gör jag som fupr sa, fast det beror på om man ska använda ctrl+shift+i hur stor del av bilden det du vill klippa ut täcker. Om det täcker mycket är det lättare att markera områden runt figuren, men om rendern bara täcker en liten del av bilden kan det vara bra.

Sen trycker jag "delete" och det är klart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klyftiga svar tack så mycket :)

Btw, nu om man använder shift ctrl i, hur får man bort makeringen?

bara ta ett av dom marquee tool och klicka så försvinner det
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...