AntiVirus Skrivet 17 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2007 Om jag tar en bild ex, Ashley Graham och sen klipper ut bakgrunden med Pologynal Lasso Tool, hur får jag den som sådan render bakgrund? Asså så att inte bakgrunden syns när jag tar in rendern i en bild? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst UAP Skrivet 17 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2007 när du har markerat runt Ashley Graham så tryck på Shift + Ctrl + i då blir allt runt Ashley Graham markerat. tryck då på delete så blir det vitt runt Ashley Graham. Tryck på Ctrl + J då kopieras lagret, ta bort det understa av dom 2 lagrerna som finns. det ska fortfarande se lika dant ut. Avänd nu magic wand tool och tryck på det vita runt Ashley Graham (så markeras allt utom hon). sen är det bara och trycka på delete så ska det ha blivit transperent runt Ashley Graham. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 18 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2007 Finns lättare sätt -.- I lagerpalleten längst åt höger där uppe vid opacityn finns en knapp som e typ rutig tryck på den när du markerat runt din render sen delete och du har transparent bakgrund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 18 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2007 Finns lättare sätt -.- I lagerpalleten längst åt höger där uppe vid opacityn finns en knapp som e typ rutig tryck på den när du markerat runt din render sen delete och du har transparent bakgrund. Jag brukar duplicera bakgrundslagret (eftersom det inte går att ha transparent på) och ta bort det understa eller i photoshop cs2 högerklicka på bakgrunden och ta "make layer from background". Sedan när jag markerat runt figuren gör jag som fupr sa, fast det beror på om man ska använda ctrl+shift+i hur stor del av bilden det du vill klippa ut täcker. Om det täcker mycket är det lättare att markera områden runt figuren, men om rendern bara täcker en liten del av bilden kan det vara bra. Sen trycker jag "delete" och det är klart. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AntiVirus Skrivet 18 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2007 Klyftiga svar tack så mycket :) Btw, nu om man använder shift ctrl i, hur får man bort makeringen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst UAP Skrivet 18 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2007 Klyftiga svar tack så mycket :) Btw, nu om man använder shift ctrl i, hur får man bort makeringen? bara ta ett av dom marquee tool och klicka så försvinner det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.