AntiVirus Skrivet 21 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2007 Hur byter man ip genom kommandotolken?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 21 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2007 Internt ip eller externt? Det externa blir du tilldelad av din ISP (exempelvis Telia) och kan inte byta själv. Har du dynamisk ip kan det bytas om du kopplar ur modemet en stund och sen kopplar in den igen så att den återansluter till din ISP. Interna ip går enklare att byta, men jag vet inte hur man gör det via kommandotolken i WinXP (Eller vad du nu har). Du skulle ju kunna ringa din ISP om det är det externa ip du vill byta och se vad de säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AntiVirus Skrivet 21 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2007 Jag bryr mig inte vilket sätt man byter det bara ett sätt, jag menar nu INternet ip Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 21 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2007 Du skrev ju att du ville ändra genom kommandotolken =S Bestäm dig innan du frågar. Ska du byta det bör du kontakta din ISP som sagt. Enklast så skulle jag tro. Är lite nyfiken. Varför vill du byta ip? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AntiVirus Skrivet 21 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2007 Måste man berätta :unsure: Jajja, för jag vill testa min kompis nya spel, sen så majjar allting sej och skit, sen sa han att det borde hjälpa om jag byter ip, men men. Ska man kontakta sin ISP? Det är? Var kan man veta vem min ISP är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 21 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2007 Va? Nu är jag inte med. Vad har hänt och varför skulle det bli bättre med ny ip? Är det nån som försöker hacka eller DDos:a dig? Din ISP är, som jag försökte få fram lite enkelt, den som gör det möjligt för dig att komma åt internet. Det står troligtvis på räkningen som kommer hem. Vanligast är väl Telia, Bredbandsbolaget, Glocalnet eller Tele2. Finns många fler, men det känns onödigt att lista alla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AntiVirus Skrivet 21 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2007 (redigerat) DDos:a åxå. atm har fixat det! Redigerat 21 Juni 2007 av SmartMedia Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2007 jag tror han menar den som står på http://www.minip.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.