Hoppa till innehåll

Hur Ska Man Klä Sig Som Punkare?


andennn
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 5 månader senare...

Hej är en trogen punkare eller vad man ska säga, jag lyssnar på musiken, går på kopnserter men jag ser inte ut som en punkare så jag har börjat fixa till mig lite nu. Jag har bl.a färgat håret svart, piercat mig i ögonbrynet och jag har börjat sminka mig med svart run ögonen men jag undrar vad man ska ha för kläder. Jag är för det mesta inspererad av bandet Green day så kan någon ge mig tips på kläder ja kan köpa för att likna dem?

1. Green Day... punk... Äldre då hoppas jag...

2. Varför vill du klä dig som en punkare? Räcker det inte med att klä dig i det DU tycker är snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Glassgubben

Du är ju faen emo,punkare skulle alldrig sminka sig ¤_¤ vet du vilka asta kask är?

 

 

Edit: stavfel

Redigerat av Glassgubben
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stoprörsjeans hör till indiepop och inte punk.

 

källa? :] hej tulgahr btw

 

Wikipedia to the rescue!

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Indie - Sista meningen.

 

...

 

B)

 

joey ramone var ändå före primal scream :P

 

+ jag ifrågasatte att stuprör tillhörde indiepop och inte punk, inte om det tillhörde indiepop =)

men du luktar ändå gott

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stoprörsjeans hör till indiepop och inte punk.

 

källa? :] hej tulgahr btw

 

Wikipedia to the rescue!

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Indie - Sista meningen.

 

...

 

B)

 

joey ramone var ändå före primal scream :P

 

+ jag ifrågasatte att stuprör tillhörde indiepop och inte punk, inte om det tillhörde indiepop =)

men du luktar ändå gott

 

 

Meh, det begrep ju inte jag. :<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

e inte punk, typ jeanskläder.. typ jeansbyxor, jeansjacka, allt trasigt, mkt säkerhetsnållar, skorna är väldigt varierande, mellan stora feta boots, converse, och skateskor.. dock så e det väldigt få punkare som sminkar sej,. men om du gillar det så^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WTF!!!!!!!!!!!!!! Green day är inte PUNK MUSIK!!! och du är INTE PUNKARE!!! punkare är ett FJORTIS ORD FÖR ALTERNATIVA!!!!!

 

EDIT: Okej inte bara ett fjortis ord. Det är ju en stil men som du använder det så är det ett fjortis ord och det innebär att du endast är en dåålig fjortis!

Redigerat av zitroz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Sladdis

Pierca ögonbrynen, en bröstvårta, ha typ svarta/blåa jeans, halvt åtsittande, kedjor, armband med nitar, nithalsband, långt svart hår...inget emosmink ffs och inga emosaker ffs

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

klorinblek dina redan ganska smala jeans, få hål i dom och kanske t om spreja ner dom med nån lustig färg,

använd fingeravklippta svarta handskar, köp ett par dr. martens boots, du kan ju använda såna kutten-västar som är en tysk militärväst typ; länk där nere, annars passar väl jeansjackor och skinnjackor också bra. du kan klippa en mohawk eller bara göra spikes, färga det rött kanske, eller grönt, vem vet. pierca dig på valfritt ställe, täck din sidoväska och jeansjacka eller vad du nu har med pins och andra symboler t ex överstrukna svastikor eller järnkors.

 

till byxor kan du väl bara köpa ett par dickiesjeans och massakera dom.

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3c/Kutte_Motorrad_vorn.jpg/180px-Kutte_Motorrad_vorn.jpg

 

sen måste du ju kolla om det är denna punkstilen du är ute efter eftersom du tidigare sa att du lyssnade på green day och sånt och då kanske du är ute efter ett mode mer likt punkrock eller kanske t om skatepunk.

 

du kan ju lyssna clashs iallafall två första album för dom är mer punkiga än dom sista, sex pistols, buzzcocks, the dead kennedys och kanske the misfits men också svenska grupper som ebba grön, attentat, grisen skriker, skabb, asta kask, kriminella gitarrer, massmedia eller andra punk-77-band för att se om det är det du är ute efter. även kanske mer moderna punkband som sista sekunden även om nån nu säkert kommer gnälla sönder för att det är mer hardcore men vafan.

 

har egentligen ingen koll alls på punk och tycker varken det är nåt som tilltalar mig eller jag lyssnar på men jag har tittat på punkare precis som du skulle kunna göra. =)

Redigerat av Slasktratt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...