Hoppa till innehåll

Grafikkort?


Eldir

Rekommendera inlägg

det kanske överstiger på vissa ställen med några hundralappar men: http://se.pricerunner.com/pi/37-884818/Gra...duktinformation

 

Det är ett jätte bra grafikkort. Kompatibel med directx 10 vilket inte så många grafikkort är idag. Men jag rekommenderar att vänta ett halvår då det bättre grafikkortet GeForce 8800GTX's pris kommer att sjunka och då är det bara lägga till några hundralappar/en tusenlapp för att få det bästa grafikkortet för speldatorer som finns just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej vad är bäst då ? asså till speldata  ska bygga en  har bara 6500kr. Ska jag satsa på ett bra Grafikkort eller en bra prosesor (stavning) ?

 

du ska ta både en bra processor å ett bra graffe å sen ta det billigaste av allt det andra...typ

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

man ska ha en bra processor till ett bra grafikkort annars om du har en dålig processor och ett super graffe så flaskhalsar prollen och du kan inte utnyttja grafikkortet till fullo.

även bra ram minnen är att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tour
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331906

 

en sån är ju trevlig. Processorn behöver inte vfara nått uber bra, leta runt lite i 2000kr klassen så ska du se att du hittar nått bra

 

då är en sån här processor tokigt mycker mer prisvärd

mjo jag höftade bara lite när jag länka den där men vänta med processor köp innan 22 juli för då ska intel sänka priserna på deras core 2 duo processorer. Du kan ng efter det hitta en sån för runt 2500kr

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...