Zhark Skrivet 3 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2007 När jag ska lägga in en avatar som jag gjort i photoshop 5.0 står det "denna avatar är för stor för din medlemsgrupp".Vad beror det på??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 3 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2007 Det beror på att din avatar bryter mot någon regel eller så är det fel på fuska vilket jag inte tror. §2.1 - Bilden får max vara 12kB stor §2.2 - Bilden får max vara 125x125 pixlar §2.3 - Bilden får inte vara rörlig/animerad §2.4 - Bilden skall vara i PNG, JPG eller GIF format §2.5 - Bilden får inte bryta mot några regler, lagar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CanOfToxic Skrivet 3 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2007 (redigerat) §2.1 - Bilden får max vara 12kB stor §2.2 - Bilden får max vara 125x125 pixlar §2.3 - Bilden får inte vara rörlig/animerad §2.4 - Bilden skall vara i PNG, JPG eller GIF format §2.5 - Bilden får inte bryta mot några regler, lagar hmm hur ser den ut??? Redigerat 3 Juli 2007 av PacManiac Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhark Skrivet 3 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2007 så här ser den ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 3 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2007 så här ser den ut Den bryter mot regel §2.1(§2.1 - Bilden får max vara 12kB stor) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CanOfToxic Skrivet 3 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2007 (redigerat) TYvärr dohGame,den är för STOR!!! Redigerat 3 Juli 2007 av PacManiac Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 3 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2007 Det går att komprimerar .jpg bilder, eller om det var .png bilder, i Photoshop. Vet inte riktigt hur man gör det, leta i hjälpfilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2007 tada! http://nyx.bogg.org/files2/82p61_lol.jpg 5kb :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spawn Skrivet 3 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2007 hur gör man så att dom blir så mycket mindre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2007 jag använde ett dåligt program, om jag hade PS så skulle jag göra den typ 11kb så den fick lite bättre kvalite Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bisuta Skrivet 4 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2007 Vet ju att det ska gå i PS, hur? :--O Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 4 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2007 I Photoshop, när man ska spara filen: File -> Save for Web. Sedan kan man justera i en liten ruta som heter Settings på höger sida. Där finns Quality, dra höger eller vänster för att ändra kvalitén och därmed storleken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.