Eldir Skrivet 3 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2007 Hejsan vad gör Ram-minnet för datan ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arako Skrivet 3 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2007 processorn belastas inte lika mycket = datorn blir snabbare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lövet_91 Skrivet 3 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2007 processorn belastas inte lika mycket = datorn blir snabbare. och det blir inte liten skillnad heller :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 4 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2007 RAM minne är datorns arbetsminne kan man säga lite kortfattat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 4 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2007 processorn belastas inte lika mycket = datorn blir snabbare. Processorn? Om man kör utan RAM i en dator så lägger datorn tillfällig information på hårddisken. Och hårddisken är inte direkt snabb på att skriva information. Så en dator utan RAM skulle bli FRUKTANSVÄRt seg, och du skulle knappt kunna göra något alls i den. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 4 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2007 Jag trodde att RAM minnet gjorde så att man fick bra grafik, på spel, å att det inte laggade, trodde jag först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 4 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2007 Jag trodde att RAM minnet gjorde så att man fick bra grafik, på spel, å att det inte laggade, trodde jag först. Nej det är grafikkortets uppgift. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 4 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2007 Jag trodde att RAM minnet gjorde så att man fick bra grafik, på spel, å att det inte laggade, trodde jag först. Mm, jag vet men jag trodde det först för att när man spelade så var det ju skärmen man såg spelet på då trodde jag om man hade ett bra RAM minne så kunde spelet inte lagga :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 4 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2007 Tja, om man har väldigt lite RAM minne, och ett haldåligt grafikkort utan inbyggt minne, så kan spelet lagga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 6 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2007 Om man har typ 10gb ram..och det laggar så är det nog inte RAM-Minnet :bah: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 6 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2007 Om man har typ 10gb ram..och det laggar så är det nog inte RAM-Minnet :bah: XP stödjer inte ens så mycket ram, xp stödjer max 3 gig ram. Vet ej med Vista men har hört att det ska stödja allt ifrån 8 gig till 128 gig men det skiljer nog från versionerna. Nyttigt att tillägga är att 32-bits operativsystem har en gräns på 2 gig ram då den inte använder mer. 64-bit slukar dock mer ram och runt 4 gig är inte dumt o ha om man kör 64-bit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arako Skrivet 6 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2007 RAM FTW! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.