Hoppa till innehåll

Pirates Of The Caribbean 3 På Youtube

Rekommendera inlägg

Gäst nissling
Skrivet

Hittade en som lagt ut Pirates Of The Caribbean 3 på Youtube.

http://www.youtube.com/user/b3kingr

Det är INTE olagligt att se filmen på youtube, men det är olagligt att ladda ner den. Personen lägger ut en del om dagen och har nyss lagt ut del 7.

Tyvärr är det inte svensk text, men ni lär ju er mycket bra engelska i skolan, så det är nog ingen fara.

Gäst Umbreon_Moon
Skrivet

Haha, ja självklart har han köpt filmen ;)

Och, detta är definitivt olagligt! Varför tror du Youtube har tagit bort massa serie-avsnitt och filmer, etc.? Jo, därför att dom bryter mot lagen!

Varför tror du detta är lagligt? :S

Gäst nissling
Skrivet

Och, detta är definitivt olagligt! Varför tror du Youtube har tagit bort massa serie-avsnitt och filmer, etc.? Jo, därför att dom bryter mot lagen!

Den personen som lagt ut filmen har gjort något olagligt, men om t.ex. jag ser den så gör inte jag något olagligt, i alla fall inte om filmen är på youtube.

Skrivet

Jorå , du medgår i hans brott när du ser den, inte precis det brottet som är lättast att upptäcka men du är just lika olaglig som han är.

Dock så tycker jag själv att den regeln spelar så stor roll.

Skrivet

I och med att han kopierade filmen till sin dator (för att kunna lägga upp den) bröt han kopieringsskyddet och bröt mot lagen. När han sedan lade upp den stred han också mot upphovsrättslagen (att visa upphovsrättskyddat material för en större publik, står i början på varje modern film) och sedan i och med att du tar del i den bryter du mot en nyare lagstiftning i Sverige som gör det olagligt att ta del av upphovsrättskyddat material utan att betala för det.

Inte för att jag bryr mig, är inte speciellt laglig själv. Men kom bara inte och påstå att det är lagligt.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...