Gäst nissling Skrivet 8 Juli 2007 Rapport Skrivet 8 Juli 2007 Hittade en som lagt ut Pirates Of The Caribbean 3 på Youtube. http://www.youtube.com/user/b3kingr Det är INTE olagligt att se filmen på youtube, men det är olagligt att ladda ner den. Personen lägger ut en del om dagen och har nyss lagt ut del 7. Tyvärr är det inte svensk text, men ni lär ju er mycket bra engelska i skolan, så det är nog ingen fara. Citera
Fruktnystan Skrivet 8 Juli 2007 Rapport Skrivet 8 Juli 2007 Klart som f*n att det är olagligt. Strider säkert mot alla upphovsrättslagar i världen. Citera
Lynott Skrivet 8 Juli 2007 Rapport Skrivet 8 Juli 2007 Hehe, jag antar att han som la dit den självklart hade köpt filmen och lagt in den på datorn och lagt ut den på Youtube? Citera
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 9 Juli 2007 Rapport Skrivet 9 Juli 2007 Haha, ja självklart har han köpt filmen ;) Och, detta är definitivt olagligt! Varför tror du Youtube har tagit bort massa serie-avsnitt och filmer, etc.? Jo, därför att dom bryter mot lagen! Varför tror du detta är lagligt? :S Citera
Gäst nissling Skrivet 9 Juli 2007 Rapport Skrivet 9 Juli 2007 Haha, ja självklart har han köpt filmen ;) Och, detta är definitivt olagligt! Varför tror du Youtube har tagit bort massa serie-avsnitt och filmer, etc.? Jo, därför att dom bryter mot lagen! Varför tror du detta är lagligt? :S Den personen som lagt ut filmen har gjort något olagligt, men om t.ex. jag ser den så gör inte jag något olagligt, i alla fall inte om filmen är på youtube. Citera
Lynott Skrivet 9 Juli 2007 Rapport Skrivet 9 Juli 2007 Haha, ja självklart har han köpt filmen ;) Och, detta är definitivt olagligt! Varför tror du Youtube har tagit bort massa serie-avsnitt och filmer, etc.? Jo, därför att dom bryter mot lagen! Varför tror du detta är lagligt? :S Jorå , du medgår i hans brott när du ser den, inte precis det brottet som är lättast att upptäcka men du är just lika olaglig som han är. Dock så tycker jag själv att den regeln spelar så stor roll. Citera
shacti Skrivet 11 Juli 2007 Rapport Skrivet 11 Juli 2007 I och med att han kopierade filmen till sin dator (för att kunna lägga upp den) bröt han kopieringsskyddet och bröt mot lagen. När han sedan lade upp den stred han också mot upphovsrättslagen (att visa upphovsrättskyddat material för en större publik, står i början på varje modern film) och sedan i och med att du tar del i den bryter du mot en nyare lagstiftning i Sverige som gör det olagligt att ta del av upphovsrättskyddat material utan att betala för det. Inte för att jag bryr mig, är inte speciellt laglig själv. Men kom bara inte och påstå att det är lagligt. Citera
oddy Skrivet 13 Juli 2007 Rapport Skrivet 13 Juli 2007 OCh som på dem felsta filmer så får den säkert inte visas offentligt och youtube där visas den nog inte upp offentlig *ironi* Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.