Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Tja jag har formeterat datorn och har windows liggande på partion D (10 gb) och har en partion C (120 gb). Men när jag installerar saker så hammnar dem så klart på D. Hur ska jag gör så dem hamnar på C?

Skrivet

när du installerar något kommer det upp en ruta när man tryckt på "nästa några ggr som ser ut någorlunda som på den första bilden. det ser inte ut precis som på bilden men rutan som jag ritat runt ser alltid ut så.

då trycker du på "browse" eller "bläddra" sen väljer du den här datorn>C:>program och sen Ok.

sen får du kolla så att det inte bara står C:\Program\ utan det ska stå C:\Program\(namnet på programmet du ska installera)

hoppas du förstår är lite morgon trött jut nu ^^

1.bmp

2.bmp

Skrivet (redigerat)

gör en mapp som hetter Program files sen.

När du vill instalera saker så komer den fråga vart du vill spara fillen/programet klicka på browse C:\Pprgram files sen klicka ok sen instal. Hade samma problem med den gamla datorn. ;:

Redigerat av nisen_cool
Skrivet (redigerat)

jo jag vet att man kan göra så men på vissa program installerar den automatiskt på d:\program efter som windows installerades där

du måste ju ha ett operativsystem på varje partition. (iallafal om du vill instalera saker och köra dem där, om du bara ska spara filer där behöver du inget operativsystem)

[EDIT]

hade fel.. :P

Redigerat av Vitdom
Skrivet

Vad ska man med ett operativsystem på varje partition till? Man behöver ju bara ett för att kunna använda datorn.

Man ska kunna installera vilka program man vill på vilken disk eller partition man vill. Vissa program som inte har någon riktig installation kanske inte är så enkla att göra det med, men det ska gå.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...