Hoppa till innehåll

Emulator, sparfilerna försvinner

Gäst Great Gonzales

Rekommendera inlägg

Gör det klart för er, emulatorer är inte olagliga, men ROMsen man använder är det, OM man INTE HAR spelen på riktigt.

Jag har en emulator och lite roms, men bara spel som jag har på riktigt, altså är det inte något olagligt med det.

File - load borde väl hjälpa? sen är det bara att välja filen du sparade. Kom ihåg att du måste öppna dom från den mappen som du sparade dom i.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kollade lite på Nintendos sida och hittade det här: B)

Can I Download a Nintendo ROM from the Internet if I Already Own the Authentic Game?

There is a good deal of misinformation on the Internet regarding the backup/archival copy exception. It is not a "second copy" rule and is often mistakenly cited for the proposition that if you have one lawful copy of a copyrighted work, you are entitled to have a second copy of the copyrighted work even if that second copy is an infringing copy. The backup/archival copy exception is a very narrow limitation relating to a copy being made by the rightful owner of an authentic game to ensure he or she has one in the event of damage or destruction of the authentic. Therefore, whether you have an authentic game or not, or whether you have possession of a Nintendo ROM for a limited amount of time, i.e. 24 hours, it is illegal to download and play a Nintendo ROM from the Internet.

Man får altså inte ladda ner och spela ROMs på nätet även om man äger det. <_<

Sorry Eric. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...