Eric_H Skrivet 30 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2007 Gör det klart för er, emulatorer är inte olagliga, men ROMsen man använder är det, OM man INTE HAR spelen på riktigt. Jag har en emulator och lite roms, men bara spel som jag har på riktigt, altså är det inte något olagligt med det. File - load borde väl hjälpa? sen är det bara att välja filen du sparade. Kom ihåg att du måste öppna dom från den mappen som du sparade dom i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JohanFoppa Skrivet 30 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2007 eric vi säger så, roms är olagliga -_- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eric_H Skrivet 30 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2007 JohanFoppa, jag förstår inte riktigt vad du menar med det där inlägget egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JohanFoppa Skrivet 30 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2007 roms är olagliga, även om du har spelet lr inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eric_H Skrivet 30 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2007 (redigerat) Nej, om man har spelet på riktigt, dvs, om jag har Super Mario Bros. på riktigt, får jag sedan ha det till en emulator. Det är så. Redigerat 30 Juli 2007 av Eric_H Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simontheking Skrivet 31 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2007 Nej, om man har spelet på riktigt, dvs, om jag har Super Mario Bros. på riktigt, får jag sedan ha det till en emulator. Det är så. Han har 100% rätt :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eric_H Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2007 Tack, simon! Så, Great Gonzales, funkar det nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spikey Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2007 Kollade lite på Nintendos sida och hittade det här: B) Can I Download a Nintendo ROM from the Internet if I Already Own the Authentic Game? There is a good deal of misinformation on the Internet regarding the backup/archival copy exception. It is not a "second copy" rule and is often mistakenly cited for the proposition that if you have one lawful copy of a copyrighted work, you are entitled to have a second copy of the copyrighted work even if that second copy is an infringing copy. The backup/archival copy exception is a very narrow limitation relating to a copy being made by the rightful owner of an authentic game to ensure he or she has one in the event of damage or destruction of the authentic. Therefore, whether you have an authentic game or not, or whether you have possession of a Nintendo ROM for a limited amount of time, i.e. 24 hours, it is illegal to download and play a Nintendo ROM from the Internet. Man får altså inte ladda ner och spela ROMs på nätet även om man äger det. <_< Sorry Eric. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Great Gonzales Skrivet 5 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2007 Jag tror det var något fel på den romen eftersom man bara kuna spara genom emulatorn :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Reaper01 Skrivet 6 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2007 nightwolf har rätt roms e olagliga även om man äger en laglig kopia av spelet i fråga.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.