stefan_fox Skrivet 15 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2007 jag har en massa tid över och vill göra något roligt av den jag skulle vilja göra en egen spel hemsida som tex Habbo,Runescape eller blip nått sånt och nu till stora hjälpen jag behöver JAG kan INGET om hemsidor och skulle vilja lära mig så jag behöver lite hjälp med sidor som visar eller som har fata om hur man gör Tackar för alla hjälp jag får Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PokemonSilver Skrivet 15 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2007 Om du inte kan nånting om hur man gör hemsidor så börja med alla lära dig det. Sök på html. Sedan när det gäller att göra spel så är det ganska svårt om man är en nybörjare på det men gå in på google sök på javascript game ladda ner nåt spel klisstra in och ändra lite. Är inget proffs men det var mitt tips. Ojojoj. Vänta nu. Skulle du göra spel som habbo o runscape eller vad du sa??? Du får nog vänta ett par månader/år om du ska kunna lära dig sånt. Och dyrt kan det bli också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 15 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2007 hemsida är ej min starka sida men ett spel borde du kunna göra i något program Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 16 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2007 (redigerat) Du har redan en sån här tråd! Sen bör du lära dig HTML först om du ska starta en hemsida. Redigerat 16 Juli 2007 av Andersffs Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stefan_fox Skrivet 16 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2007 Du har redan en sån här tråd! Sen bör du lära dig HTML först om du ska starta en hemsida. jag vet redan att jag har en sådan tråd men trode den var på fel ställe så jag gjorde en här med :rolleyes: nu har jag en annan fråga vad finns det för program som jag bör ha för att göra en hyffsad hemsida och finns det något program på svenska hällst Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MORAD Skrivet 17 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2007 www.egetforum.se kan funka fast det är mer som en forum med portal Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cinze88 Skrivet 17 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2007 (redigerat) du först för att kunna göra hemsidor med log in och sånt ska man kunna php, som sakt html ochså bara för hemsidan, sen tex runescape och habbo vet vad det är men har aldrig spelat skiten, skulle gissa på att det e java så du får nog plugga 3-5 år på det dära;) Kan kanske tipsa dig lite, tex html css:) Redigerat 17 Juli 2007 av Cinze88 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gtakillen Skrivet 17 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2007 det finns ett program som heter rpg maker man gör spel men man lägger inte in den i nån hemsida den är gratis i 30 dagar men sen kostar den! :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GutenLOL Skrivet 24 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2007 Vill du lära dig html rekommenderar (stavning?) jag javascript.nu. Jag lärde mig html där. Enkelt och roligt. Men sidan är ganska gammal, den är för typ IE 4-5 eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stefan_fox Skrivet 24 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2007 tack jag holler på att lära mig html och css just nu någon som vet någon bok att rekomendera under 300kr med frakt hällst ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.