Andersffs Skrivet 26 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2007 Men lika bra att vänja sig vid windows, de flesta spel görs endast till windows för att det är svårt att hålla på att programera till 2 olika OS..Det är just på grund av den där inställningen som gör att utvecklingen går långsammare. Det är inte alls bökigt att använda sig av standard C/C++ och bibliotek som funkar på flera olika platformar. Man behöver inte göra nåt annat än skriva rätt kod. Med rätt kod menar jag det som ingår i de biblioteken. Det är inte svårt nånstans. Men då måste man också sitta på 2 datorer o prov köra det hela tiden. Finns varken tid eller lust. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 Men lika bra att vänja sig vid windows, de flesta spel görs endast till windows för att det är svårt att hålla på att programera till 2 olika OS.. Det är just på grund av den där inställningen som gör att utvecklingen går långsammare. Det är inte alls bökigt att använda sig av standard C/C++ och bibliotek som funkar på flera olika platformar. Man behöver inte göra nåt annat än skriva rätt kod. Med rätt kod menar jag det som ingår i de biblioteken. Det är inte svårt nånstans. Men då måste man också sitta på 2 datorer o prov köra det hela tiden. Finns varken tid eller lust. Vad ska du med två datorer till? Provköra måste man oavsett hur man programmerar så man vet att det funkar. Förstår inte problemet. Använder man standard C/C++ med bibliotek som funkar oavsett plattform (exempelvis SDL) så behöver man aldrig tänka på något. Det kommer fungera på alla platformar som stöds av biblioteken. Och just SDL funkar på väldigt många. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 Men lika bra att vänja sig vid windows, de flesta spel görs endast till windows för att det är svårt att hålla på att programera till 2 olika OS.. Det är just på grund av den där inställningen som gör att utvecklingen går långsammare. Det är inte alls bökigt att använda sig av standard C/C++ och bibliotek som funkar på flera olika platformar. Man behöver inte göra nåt annat än skriva rätt kod. Med rätt kod menar jag det som ingår i de biblioteken. Det är inte svårt nånstans. Men då måste man också sitta på 2 datorer o prov köra det hela tiden. Finns varken tid eller lust. Vad ska du med två datorer till? Provköra måste man oavsett hur man programmerar så man vet att det funkar. Förstår inte problemet. Använder man standard C/C++ med bibliotek som funkar oavsett plattform (exempelvis SDL) så behöver man aldrig tänka på något. Det kommer fungera på alla platformar som stöds av biblioteken. Och just SDL funkar på väldigt många. Aja, säg det till Silent Grove Studios & Massive entertainment. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 Varför skulle jag det? Vet inte ens vad det är för några. Men säger de annat har de fel. Alla kan inte ha rätt hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 Varför skulle jag det? Vet inte ens vad det är för några. Men säger de annat har de fel. Alla kan inte ha rätt hela tiden. Aja, tror du har rätt iaf. Men det är dom som har gjort World in conflict & Dawnspire. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.