Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Men lika bra att vänja sig vid windows, de flesta spel görs endast till windows för att det är svårt att hålla på att programera till 2 olika OS..

Det är just på grund av den där inställningen som gör att utvecklingen går långsammare.

 

Det är inte alls bökigt att använda sig av standard C/C++ och bibliotek som funkar på flera olika platformar. Man behöver inte göra nåt annat än skriva rätt kod. Med rätt kod menar jag det som ingår i de biblioteken.

 

Det är inte svårt nånstans.

 

Men då måste man också sitta på 2 datorer o prov köra det hela tiden. Finns varken tid eller lust.

Skrivet

Men lika bra att vänja sig vid windows, de flesta spel görs endast till windows för att det är svårt att hålla på att programera till 2 olika OS..

Det är just på grund av den där inställningen som gör att utvecklingen går långsammare.

 

Det är inte alls bökigt att använda sig av standard C/C++ och bibliotek som funkar på flera olika platformar. Man behöver inte göra nåt annat än skriva rätt kod. Med rätt kod menar jag det som ingår i de biblioteken.

 

Det är inte svårt nånstans.

 

Men då måste man också sitta på 2 datorer o prov köra det hela tiden. Finns varken tid eller lust.

 

Vad ska du med två datorer till? Provköra måste man oavsett hur man programmerar så man vet att det funkar. Förstår inte problemet. Använder man standard C/C++ med bibliotek som funkar oavsett plattform (exempelvis SDL) så behöver man aldrig tänka på något. Det kommer fungera på alla platformar som stöds av biblioteken. Och just SDL funkar på väldigt många.
Skrivet

Men lika bra att vänja sig vid windows, de flesta spel görs endast till windows för att det är svårt att hålla på att programera till 2 olika OS..

Det är just på grund av den där inställningen som gör att utvecklingen går långsammare.

 

Det är inte alls bökigt att använda sig av standard C/C++ och bibliotek som funkar på flera olika platformar. Man behöver inte göra nåt annat än skriva rätt kod. Med rätt kod menar jag det som ingår i de biblioteken.

 

Det är inte svårt nånstans.

 

Men då måste man också sitta på 2 datorer o prov köra det hela tiden. Finns varken tid eller lust.

 

Vad ska du med två datorer till? Provköra måste man oavsett hur man programmerar så man vet att det funkar. Förstår inte problemet. Använder man standard C/C++ med bibliotek som funkar oavsett plattform (exempelvis SDL) så behöver man aldrig tänka på något. Det kommer fungera på alla platformar som stöds av biblioteken. Och just SDL funkar på väldigt många.

 

Aja, säg det till Silent Grove Studios & Massive entertainment.

Skrivet

Varför skulle jag det? Vet inte ens vad det är för några. Men säger de annat har de fel. Alla kan inte ha rätt hela tiden.

Aja, tror du har rätt iaf. Men det är dom som har gjort World in conflict & Dawnspire.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...