Desu Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 Hur gör man för att kunna använda fler än 2 knappar på min keyboard? Vad jag menar är att när jag trycker in fler än 2 knappar så börjar det blippa i datorn. Jag behöver hjälp med att få till så att min dator inte blippar när jag håller in fler än 2 knappar. Varför jag frågar är därför att jag vill kunna spela piano på datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 Vad har du för operativ? Vet ej om det kan bero på moderkortet, men det kan kanske vara för gammalt. Det verkar lite lustigt. För jag kan hålla inne fyra tangenter utan att det piper. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Punkmantic Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 Jag kan hålla in åtta stycken utan att pipa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 28 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 Jag vet inte. Datorn är 5-6 år gammal men jag tycker att det ska kunna fixas endå. p.s Det handlade inte om hur många knappar du kunde trycka <_< d.s Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 kan hålla in 11 utan att det låter hadde nog kunnat hålla in fler men jag kunde inte få ner nå fler Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stefan_fox Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 kunnde bara holla in 6 st Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JohanFoppa Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 kan hålla in så många som helst, det piper inte fast om jag håller ner fler än 5 så slutar dem funka Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 31 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2007 (redigerat) Asså frågan var inte hur många ni kan hålla in :( Vad jag undrade hur kan jag få till så jag kan hålla in fler knappar!! Redigerat 31 Juli 2007 av Gird3r Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 31 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2007 Som jag sa. Moderkortet kanske är för gammalt eller så kan det vara så att tangentbordet inte är bra nog för att klara flera tangenter... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 31 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2007 Jag är inge bra på datorer, men tangentbordet kan vara trasigt. Eller är det för gammalt moderkort... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 31 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2007 om jag håller inne 3 piltangenter så piper det men jag kan hålla inne 1, 2, 3, 4, 5, & 6 utan att det piper :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 5 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2007 Då tror jag att jag är 99% säker på att det är tangentbordet. För om man öppnar det och kollar i så ligger det en plastamatta med ledningar under tangenterna. Allt detta leder till någon slags processor som jag tror oftast är gömd under en rund, svart, fläck av ett plastliknande material. Jag tror det fungerar så att processorn vet vilken tangent man trycker på genom att hålla reda på hur lång tid det tar för en impuls att nå till processorn. Om man trycker på för många knappar på samma ledning så blir det error eftersom procesorn inte kan urskilja så många knapptryckningar. Kan ju googla på hur ett tangentbord fungerar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.