Hoppa till innehåll

Hur Mycket Kan Ett 100 Mb Upp Och Ner Kosta?


Desu
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag ska kanske i framtiden skapa ett företag. Vet att det är lite tidigt att fråga men. Vad kan det kosta?

 

Och tror du att 10 mb up räcker gott och väl för att köra en egen server av nåt slag?

om du menar 10 mb/s, lär det räcka men tror du syftar på 10mbit/s... o det räcker nog ej
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror på hur hårt man planerar att belasta servern. Omöjligt att säga utan att veta. 10Mbit kan säkert räcka ett tag i alla fall. 100Mbit i sig kostar väl inte så farligt mycket. Det som kostar är att dra fibern fram till serverlokalen, om det inte redan finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst alan.shalaji

Jag kommer bo i en lägenhet snart. I en stad. ( Västerås )

Så tror du jag kan få 100 mbit där?

Om du vill köpa bredband så kan Bredbandsbolaget ge dig 100 mbit. :P

 

Annars kan du alltid bygga ett eget modem som snubben på svt gjorde åt sina föräldrar. Han byggde en 40gib/s till dem :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer bo i en lägenhet snart. I en stad. ( Västerås )

Så tror du jag kan få 100 mbit där?

Som jag skrev tidigare. Är det färdigdragen fiber till lägenheten är kan du får 100Mbit. Om det inte är det så kan du inte får det. Det kostar en hel del att dra kablarna fram till husen eftersom de ska grävas ner. Du får väl höra med nån som vet vad som gäller innan du flyttar in.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer bo i en lägenhet snart. I en stad. ( Västerås )

Så tror du jag kan få 100 mbit där?

Om du vill köpa bredband så kan Bredbandsbolaget ge dig 100 mbit. :P

 

Annars kan du alltid bygga ett eget modem som snubben på svt gjorde åt sina föräldrar. Han byggde en 40gib/s till dem :huh:

 

Spelar ju ingen större roll hur snabbt modem man har eftersom ISPen har begränsat din lina, så du kan sitta hur mkt du vill med ett 1489389GB/s modem, och ändå köra 0.5 eftersom du inte betalar för mer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...