Hoppa till innehåll

Ful Genväg Till Min Musik


WASD

Rekommendera inlägg

jarå, inga problem med det, men detta verkar funka:

1. open the folder whose picture you want to change.

 

2. put all of the image files within that folder into another folder (sub-categorize

it).

 

3. now, go back to the original folder and right-click properties>customize>what

type of folder? select documents. you can leave the box unchecked.

 

4. select choose picture and select any random picture. hit ok. you should now

see THAT picture appear on your folder.

 

5. now to make it appear as your regular icon in thumbnail view go back and select

restore default. you should now see the picture split into four folder pictures.

HOWEVER, when you hit OK you will see your folder icon magically appear as the picture!

2. finns ingen bilder i den

3. det finns fortfarande ingen "customize"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om du vill ha mappen normal så får du tabort källan till den bilden som visas eller så får du han normala ikoner

det finns ingen bild i "min musik" men det finns massa bilder i "mina bilder" & där blir det ingen bild på mappen

 

 

det kanske inte finns en BILD fil i mappen men bilden som visas är förmodligen en del av informationen till en musik fil

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör en ny mapp och välj samma ikon som den du vill ha på den andra mappen. Gå in på den nya mappen och se om du kan sen en fil som heter desktop.ini. Om du inte gör det, gå in på Verktyg > Mappalternativ > Visning och sen checka för Visa dolda systemfiler eller vad det nu heter. Nu ska du förhoppningsvis se filen, om du gör det, så dubbelklicka på den. Kopiera IconFile=[en filsökväg] och IconIndex=[ett nummer]. Öppna sen den mappen du vill ha Ikonen på, och klicka på dens desktop.ini. Klistra in den kopierade texten under [.ShellClassInfo], och om det redan finns en IconFile eler IconIndex rad, så ta bort de först.

 

Hoppas att jag inte krångade till det allför mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör en ny mapp och välj samma ikon som den du vill ha på den andra mappen. Gå in på den nya mappen och se om du kan sen en fil som heter desktop.ini. Om du inte gör det, gå in på Verktyg > Mappalternativ > Visning och sen checka för Visa dolda systemfiler eller vad det nu heter. Nu ska du förhoppningsvis se filen, om du gör det, så dubbelklicka på den. Kopiera IconFile=[en filsökväg] och IconIndex=[ett nummer]. Öppna sen den mappen du vill ha Ikonen på, och klicka på dens desktop.ini. Klistra in den kopierade texten under [.ShellClassInfo], och om det redan finns en IconFile eler IconIndex rad, så ta bort de först.

 

Hoppas att jag inte krångade till det allför mycket!

ja men jag vill inte ha en egen bild jag vill ha tillbaks den gamla som ser ut som en mapp med en "not" i

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då måste du välja notmappen på den nya mappen, jag har inte Win XP så jag vet inte vilken rad, som förmodligen finns i desktop.ini, som man måste ta bort om man vill återställa till notmappsbilden.

 

Andledningen att du ska ta en annan mapp och byta ikonen till notmappen är för att man ska få tag i nummret, som står vid IconIndex. Varje ikon har sitt eget nummer, vet du, och vissa har även en annan Ikonsökväg, det är altså IconFile som anger den.

 

Jag ska ta fram min XP dator sen och kolla upp det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[DeleteOnCopy]
Owner=******
Personalized=13
PersonalizedName=Min musik
[DeleteOnCopy.A]
[DeleteOnCopy.W]
Owner=+AMQ-garen
[.ShellClassInfo]
[email protected],-12689
IconFile=C:\WINDOWS\system32\shell32.dll
IconIndex=128
ConfirmFileOp=0

 

så ser desktop.ini ut i min musik mappen, censurerade mitt loginnamn

 

haha google toolbar trodde jag skrev på danska när jag skulle ta rättstavning :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Startade min Win XP och såg till min häpnad att det inte alls beror på desktop.ini! Nej, jag tror det är ett registervärde som man måste ändra, förmodligen ett sånt med ett massa nummer.

 

Jo, det är det, informationen lagras i HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags och HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags.

Redigerat av Katt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...