WASD Skrivet 28 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 jarå, inga problem med det, men detta verkar funka: 1. open the folder whose picture you want to change. 2. put all of the image files within that folder into another folder (sub-categorize it). 3. now, go back to the original folder and right-click properties>customize>what type of folder? select documents. you can leave the box unchecked. 4. select choose picture and select any random picture. hit ok. you should now see THAT picture appear on your folder. 5. now to make it appear as your regular icon in thumbnail view go back and select restore default. you should now see the picture split into four folder pictures. HOWEVER, when you hit OK you will see your folder icon magically appear as the picture! 2. finns ingen bilder i den3. det finns fortfarande ingen "customize" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 Du får väl byta till grid/icon view istället då, då slipper du det med säkerhet... annars vet jag inte hur det ska lösas. om du inte har vista förstås:P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Reaper01 Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 om du vill ha mappen normal så får du tabort källan till den bilden som visas eller så får du han normala ikoner det finns ingen bild i "min musik" men det finns massa bilder i "mina bilder" & där blir det ingen bild på mappen det kanske inte finns en BILD fil i mappen men bilden som visas är förmodligen en del av informationen till en musik fil Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 Gör en ny mapp och välj samma ikon som den du vill ha på den andra mappen. Gå in på den nya mappen och se om du kan sen en fil som heter desktop.ini. Om du inte gör det, gå in på Verktyg > Mappalternativ > Visning och sen checka för Visa dolda systemfiler eller vad det nu heter. Nu ska du förhoppningsvis se filen, om du gör det, så dubbelklicka på den. Kopiera IconFile=[en filsökväg] och IconIndex=[ett nummer]. Öppna sen den mappen du vill ha Ikonen på, och klicka på dens desktop.ini. Klistra in den kopierade texten under [.ShellClassInfo], och om det redan finns en IconFile eler IconIndex rad, så ta bort de först. Hoppas att jag inte krångade till det allför mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Reaper01 Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 what va f*n snackar du om :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 29 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2007 Hur man ändra en ikon genom att redigera en fil. Ska jag förenkla gudien? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 29 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2007 IMHO så var det väl så enkelt det kan bli ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2007 Gör en ny mapp och välj samma ikon som den du vill ha på den andra mappen. Gå in på den nya mappen och se om du kan sen en fil som heter desktop.ini. Om du inte gör det, gå in på Verktyg > Mappalternativ > Visning och sen checka för Visa dolda systemfiler eller vad det nu heter. Nu ska du förhoppningsvis se filen, om du gör det, så dubbelklicka på den. Kopiera IconFile=[en filsökväg] och IconIndex=[ett nummer]. Öppna sen den mappen du vill ha Ikonen på, och klicka på dens desktop.ini. Klistra in den kopierade texten under [.ShellClassInfo], och om det redan finns en IconFile eler IconIndex rad, så ta bort de först. Hoppas att jag inte krångade till det allför mycket! ja men jag vill inte ha en egen bild jag vill ha tillbaks den gamla som ser ut som en mapp med en "not" i Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 29 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2007 Då måste du välja notmappen på den nya mappen, jag har inte Win XP så jag vet inte vilken rad, som förmodligen finns i desktop.ini, som man måste ta bort om man vill återställa till notmappsbilden. Andledningen att du ska ta en annan mapp och byta ikonen till notmappen är för att man ska få tag i nummret, som står vid IconIndex. Varje ikon har sitt eget nummer, vet du, och vissa har även en annan Ikonsökväg, det är altså IconFile som anger den. Jag ska ta fram min XP dator sen och kolla upp det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2007 [DeleteOnCopy] Owner=****** Personalized=13 PersonalizedName=Min musik [DeleteOnCopy.A] [DeleteOnCopy.W] Owner=+AMQ-garen [.ShellClassInfo] [email protected],-12689 IconFile=C:\WINDOWS\system32\shell32.dll IconIndex=128 ConfirmFileOp=0 så ser desktop.ini ut i min musik mappen, censurerade mitt loginnamn haha google toolbar trodde jag skrev på danska när jag skulle ta rättstavning :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 29 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2007 (redigerat) Startade min Win XP och såg till min häpnad att det inte alls beror på desktop.ini! Nej, jag tror det är ett registervärde som man måste ändra, förmodligen ett sånt med ett massa nummer. Jo, det är det, informationen lagras i HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags och HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags. Redigerat 29 Juli 2007 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 29 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2007 så går det när man spenderar för mycket tid med linux antar jag... <3 ubuntu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.