Hoppa till innehåll

Egen Hotmail Adress


Gäst Punkmantic

Rekommendera inlägg

Gäst Punkmantic

Hejsan. Jag visste inte riktigt var jag skulle sätta tråden, så om tråden ligger fel så kan någon moderator flytta den.

 

Hur får man tag i en hotmail adress som är [email protected]. Jag är väldans nyfiken eftersom jag har ett " mini företag " och jag vill inte ha hotmail adress. Tack i förhand =)

Redigerat av Punkmantic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Poison

@epaaj

Det finns ett javaskript som låter dig registrera [email protected], som man sedan skriver in i adressbaren.

 

Nu är det så att sidan som den fanns på har blivit nerlagd av deras host(för att den innehåll en del olagligheter), och jag minns inte den utantill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vaddå javascript? =S

 

Svårt att tänka mig att nån ger bort domäner gratis genom nåt javascript.

Håller med Mr electronic piie. Låter inte särskilt troligt, skeptisk!

 

I go with the flow. Väldigt otroligt, och att man skulle kunna regga en domän via hotmail låter bara en aning mer troligt...

 

Skaffa ett domännamn hos t.ex. http://www.loopia.se och gör ett mailalias. Eller köp ett helt webhotellspaket med mailutrymme och allt. Cliché (http://www.cliche.se) har några scambilliga paket för de som bara vill ha mejl (och några hysteriskt billiga andra paket också). Sedan hur bra det funkar är ju en annan sak...

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Poison

Helt sant, har flera personer på messnger. En t.ex heter [email protected]

Har själv haft en adress som var nåt i stil med [email protected].

Är rätt säker att man inte kan använda den för e-post, men att chatta med den går..

Dock står det (epost inte verifierad) brevid den.

 

Här är den förövrigt:

java script:function r(q){} function s(q){e[q] = new Option(a[q],a[q])}; r(e = document.getElementById("idomain").options);r(d="rotteneggs.");r(a = new Array("hotmail.com","fagsrus.com", "fbi.gov","1337.com", "uber1337.com", "rivalZone.com.au", "rivalZone.com", "thewhitehouse.gov", "nasa.gov",d+"com",d+"com.au",d+"be",d+"ca",d+"co.uk",d+"de",d+"fr",d+"it"/*rotteneggs.com*/,d+"nl")); for (i=0;i<a.length;i++){ s(i ) }alert("Success - additional domains added! ACiD");

Credits till mig :rolleyes:

 

Vet inte om den funkar längre dock.

Om man granskar lite på skriptet så förstår man vad man ska ändra för att få domänen som du vill ha.

 

Du klistrar alltså in det i webbläsaren, när du håller på att registrera dig för ett acc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att använda en annan mejladress för utgående mejl etc. än vad du har är superenkelt - det finns way mycket enklare sätt än att använda nåt javascript på hotmail. Men det är en helt annan sak än att få ett riktigt mejlkonto med en viss adress.

Vad scriptet gör är att den lägger till några extra alternativ i listan där man normalt kan välja mellan @hotmail.com eller @msn.com (eller nåt sånnt). Det är möjligt, om microsoft har kass säkerhet vad gäller din kontroll av indata, att du kan använda det för utgående post och som screenname. Men som sagt är det en annan sak än att man får ett mejlkonto på den adressen. Det är exakt samma sak som att välja att registrera ett Begränsat konto hos msn där man kan använda sin egen mejl som visningsepost men inte använda själva hotmail.

Men det är en jävligt kul grejj =)

 

Edit: Förövrigt så ska det inte vara något mellanslag mellan java och script i början av den koden...

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...