GutenLOL Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2007 Tjena. :D Jag håller på att skapa ett typ multiplikations program i javascript. Men, javascript vill inte multiplicera på mitt sätt. Hur ska jag få den att multiplicera två variabler med varandra? Snälla svara snabbt. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2007 eval(var1*var2); ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2007 Jag förstår inte att det inte skulle funka för dig. Man brukar ju inte använda eval() runt alla kommandon man använder :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GutenLOL Skrivet 2 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 (redigerat) eval() ? Vad är det egentligen? :o BTW: Jag lyckades iallafall, här är scriptet: Multiplikationsträning_1.0.html Om ni inte tror att den är säker kan ni alltid kolla koden i notepad ;) Jag har kodat helt själv, om ni vill veta Redigerat 2 Augusti 2007 av GutenLOL Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 2 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 Kul att man måste svara rätt 10 ggr... Fick lov att stänga browsern och kolla in koden. eval() kör ett kommando. eval("alert('Haha')"); Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 2 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 (redigerat) Mja, eval() är som en parantes i matte, den kör ett kommando innan själva sidan körs. Vill du t.ex. köra en javascriptkod som du har fått från ett formulär måste du använda eval() för att skriva ut indatan från formuläret i själva koden så att den kan köras. Vid enkla uträkningar spelar det ingen större roll, men man brukar för tydlighetens skull köra eval() på all matematiska uträkningar eftersom att det är nödvändigt när man ska räkna ut matematiska uträkningar där andra javascriptfunktioner används i uttrycket. Tycker det var rätt kul spel, men 10 fel borde också avsluta spelet. Såg inte koden innan jag provade det så provade hålla nere ESC tills jag fick ge upp och ta till gamla hederliga Ctrl + Alt + Delete :). Redigerat 2 Augusti 2007 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GutenLOL Skrivet 2 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 (redigerat) Hmm, bra tänkt. Det ska jag fixa oxo. :) Men hur ska jag få while() loopen att kolla två variabler? Redigerat 2 Augusti 2007 av GutenLOL Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 2 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 Du kan ju öka variabeln i med 1 oavsett om man har svarat rätt eller inte ;). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GutenLOL Skrivet 2 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 Ja, tack. Perfa! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.