theworld16 Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2007 Hej. Jag behöver lite hjälp med min hemsida. Jag skulle vilja ha en egen sök funktion på min hemsida så att besökare ska kunna söka efter specifika ord just på min sida. Finns det någon kod för det? Vet någon hur man gör? Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2007 Vill du ha en sökfunktion som google eller ska man söka direkt med javascript? Förresten. Använder du ctrl + F när du söker på sidor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
theworld16 Skrivet 2 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 Jag hade tänkt man skulle söka direkt med Javascript. Kan du koden för det? Och, ja, ibland använder jag ctrl + F för att söka på sidor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 2 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 Det går att göra med regex och att man lägger in vissa ord som då ger resultat men det blir ganska statiskt. Går även att göra med en XML som datakälla, men XML är inte helt enkelt att använda ihop med Javascript. Är det en enda .html-sida eller flera stycken vi pratar om här? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
theworld16 Skrivet 3 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2007 Jag pratar om flera html-sidor. Vet du någon länk eller något till någon guide så jag kan se hur man gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 5 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2007 Själv så vet jag inte ett smack om sökfunktioner, men skulle vilja ha en själv. Men ta en titt på källkoden till denna sida: http://www.motionnet.com/cgi-bin/websearch.exe Som ni ser så använder den sig av någon slags .exe fil. Kan inte förstå varför man inte börjar ladda hem .exe filen eftersom det refererar till en .exe fil... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.