Filiandor Skrivet 2 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 Nu är det såhär att vi har en XP dator och en Vista dator. Xp datorn är kopplad med vanlig sladd till våran router och den bärbara datorn med Vista har trådlöst sladd (?) till våran router. Nu kommer problemet. Jag vet inte hur jag ska kunna dela filer mellan dom här 2 datorerna, så nu behöver jag en steg - för - steg guide hur man fixar det här. Lägg märke till detta: Stationär Dator: 1. Operativ System: Windows XP 2. Kopplad med sladd till routern 3. Tillgången till internet funkar utmärkt. Bärbar Dator: 1. Operativ System: Windows Vista 2. Trådlöst kopplad till routern 3. Tillgången till internet funkar utmärkt här också. Tacksamm för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 2 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 USB-Minne enkelt snabbt behöver ingen förklaring Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 Jag har samma problem, när jag hade 2 XP så hade jag så att man kunde skicka filer till datorerna genom nätverket, men nu har jag en bärbar vista & vet inte hur man ska kunna dela filer på det sättet mellan XP & vista. Googlade & hittade bara på engelska, men sakerna heter ju annat i svenska vista så jag ska fortsätta leta. Skriver om jag hittar en lösning Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 (redigerat) Kolla din dators interna ipadress. Sen kan du gå in från utforskaren. Skriv in \\ip i adressfältet. PS. Du måste ha aktiverat fildelning då. DS. Redigerat 12 Augusti 2007 av Shaitan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2007 (redigerat) Kolla din dators interna ipadress. Sen kan du gå in från utforskaren. Skriv in \\ip i adressfältet. PS. Du måste ha aktiverat fildelning då. DS. det kan nog funka, gick in på denna datorns ip så kom det fram mina delade filer, startar min nya vista & ser om jag kan komma in på den :) Edit: jippie jag gick in på min vista & fick tillgång till XPs filer :) vet itne riktigt hur man gör för att dela ut vistas filer men det viktiga var att min vista kom åt XPns :D Redigerat 13 Augusti 2007 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.