Gäst Denieru Skrivet 3 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2007 Jo, jag startade ju en tråd förut och den gick ju inte så bra. Jag kan ju inte installera fonter i Vista men jag har hört att man ska kunna ladda in dem i Photoshop manuellt. Hur gör man detta? 200 FM till den som förklarar hur man gör detta. /Denieru Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 3 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2007 Ladda ner en font från t.e.x dafont. Packa upp fonterna till skrivbordet. (Valfritt ;O) Lägg sedan in dom i Windows, Fonts. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 3 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2007 (redigerat) Ladda ner en font från t.e.x dafont. Packa upp fonterna till skrivbordet. (Valfritt ;O) Lägg sedan in dom i Windows, Fonts. Men det funkar ju inte i Vista. EDIT: Det har aldrig funkat, men konstigt nog funkar det nu. Eftersom att du inte hjälpte mig exakt som jag frågade om, nöjer du dig då med 100FM? Om du nu måste ha 200FM så skickar jag väl det då. Redigerat 3 Augusti 2007 av Denieru Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 3 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2007 Du kan mig veteligen inte ladda in dem i PS manuellt. 1. Ladda ner fonten 2. Förmodligen så har du fått ner en .zip fil. Dubbelklicka på den och packa upp innehållet. 3. Öppna start, skriv in c:\windows\fonts i sökfältet, tryck enter. 4. Dra den filen som du packade upp som slutar på .ttf till mappen som just har öppnats. Det funkar jättebra för mig, jag sitter på Vista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 3 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2007 (redigerat) Du kan mig veteligen inte ladda in dem i PS manuellt. 1. Ladda ner fonten 2. Förmodligen så har du fått ner en .zip fil. Dubbelklicka på den och packa upp innehållet. 3. Öppna start, skriv in c:\windows\fonts i sökfältet, tryck enter. 4. Dra den filen som du packade upp som slutar på .ttf till mappen som just har öppnats. Det funkar jättebra för mig, jag sitter på Vista. Hmm, jo det funkar nu som sagt. Måste gjort nåt fel förut. Och jag läste att man kunde ladda in manuellt i PS. Kanske fattade fel eller något. :/ EDIT: Nu har jag samma problem igen. -.- Redigerat 4 Augusti 2007 av Denieru Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 4 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2007 Och vad är det som är problemet? Kommer det upp nåt meddelande eller lyckas du lägga till den som det ska men den sedan inte dyker upp eller vad är det för fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 4 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2007 (redigerat) Fick ett felmeddelande:"檉歍歹洏毌 Fonten kan inte hittas" eller liknande flera gånger. Minns inte exakt vad det stog men det var kinesiska tecken. Redigerat 4 Augusti 2007 av Denieru Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 4 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2007 Fick ett felmeddelande:"檉歍歹洏毌 Fonten kan inte hittas" eller liknande flera gånger. Minns inte exakt vad det stog men det var kinesiska tecken.Får du det felmeddelandet i photoshop? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 5 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2007 Fick ett felmeddelande:"檉歍歹洏毌 Fonten kan inte hittas" eller liknande flera gånger. Minns inte exakt vad det stog men det var kinesiska tecken.Får du det felmeddelandet i photoshop? Nej, i Windows då jag ska installera en font. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 5 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2007 Provat mer än en viss specifik font? Kommer det upp när du försöker flytta typsnittsfilen eller direkt när fontsmappen öppnas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 5 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2007 Provat mer än en viss specifik font? Kommer det upp när du försöker flytta typsnittsfilen eller direkt när fontsmappen öppnas? När jag försöker att flytta den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.