Hoppa till innehåll

Hur Laddar Man In Fonter I Photoshop?


Gäst Denieru

Rekommendera inlägg

Gäst Denieru

Jo, jag startade ju en tråd förut och den gick ju inte så bra. Jag kan ju inte installera fonter i Vista men jag har hört att man ska kunna ladda in dem i Photoshop manuellt. Hur gör man detta? 200 FM till den som förklarar hur man gör detta.

 

/Denieru

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Ladda ner en font från t.e.x dafont. Packa upp fonterna till skrivbordet. (Valfritt ;O) Lägg sedan in dom i Windows, Fonts.

Men det funkar ju inte i Vista.

 

EDIT: Det har aldrig funkat, men konstigt nog funkar det nu. Eftersom att du inte hjälpte mig exakt som jag frågade om, nöjer du dig då med 100FM? Om du nu måste ha 200FM så skickar jag väl det då.

Redigerat av Denieru
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan mig veteligen inte ladda in dem i PS manuellt.

 

1. Ladda ner fonten

2. Förmodligen så har du fått ner en .zip fil. Dubbelklicka på den och packa upp innehållet.

3. Öppna start, skriv in c:\windows\fonts i sökfältet, tryck enter.

4. Dra den filen som du packade upp som slutar på .ttf till mappen som just har öppnats. Det funkar jättebra för mig, jag sitter på Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Du kan mig veteligen inte ladda in dem i PS manuellt.

 

1. Ladda ner fonten

2. Förmodligen så har du fått ner en .zip fil. Dubbelklicka på den och packa upp innehållet.

3. Öppna start, skriv in c:\windows\fonts i sökfältet, tryck enter.

4. Dra den filen som du packade upp som slutar på .ttf till mappen som just har öppnats. Det funkar jättebra för mig, jag sitter på Vista.

Hmm, jo det funkar nu som sagt. Måste gjort nåt fel förut. Och jag läste att man kunde ladda in manuellt i PS. Kanske fattade fel eller något. :/

 

EDIT: Nu har jag samma problem igen. -.-

Redigerat av Denieru
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Fick ett felmeddelande:"檉歍歹洏毌 Fonten kan inte hittas" eller liknande flera gånger. Minns inte exakt vad det stog men det var kinesiska tecken.

Redigerat av Denieru
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Fick ett felmeddelande:"檉歍歹洏毌 Fonten kan inte hittas" eller liknande flera gånger. Minns inte exakt vad det stog men det var kinesiska tecken.

Får du det felmeddelandet i photoshop?

 

Nej, i Windows då jag ska installera en font.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Provat mer än en viss specifik font?

 

Kommer det upp när du försöker flytta typsnittsfilen eller direkt när fontsmappen öppnas?

När jag försöker att flytta den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...