Hoppa till innehåll

Den Där Dokumentären På Fyran..

Ytterman

Rekommendera inlägg

Hahaha, jag tyckte den var så rolig... Dom skyller alla världens problem på tv- och dator-spel just nu.. Och jag säger bara: Alla j*vla mord som begås i USA av teenagers med vapen, SNÄLLA MÄNNISKOR FATTA det beror inte på att dom spelar typ GTA, DET ÄR FÖR LÄTT ATT FÅ TAG PÅ VAPEN I ERT SKITLAND!! INSE!!

Anyways, för fram dina tankar här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Debatten är faktiskt i PC tråden men jaja det skrev jag därinne

...Det har ju hänt att ungar har hoppat ner från en balkong och skrekit: Jag är en pokémon, jag kan flyga...

I alla fall. Dokumentären är slut nu precis och jag tyckte den var bra men tämligen överdriven. Den Krypskytten i USA dom pratade om påstod de ju ha lärt sig skjuta i Dataspel och inte i Armén där han hade fått sin utbildning.

Sen nämnde dom heller inte att det sker lika många mord där våldsverkarna har fått insperation från filmer. För något år sen var det en dokumentär om en kille vars favorit film var natural born killers och Clint eastwood rullarna, han hade klätt ut sig till Clintan tatt ett hagel och skötit sina klasskamrater...

Det är Vapnen som dödar inte datorspelen...normala friska människor går inte ut och skjuter ihjäl alla sina vänner bara för att han eller hon har sett hur man gör i Counter Strike eller Vietcong ellervad f*n som helst. Inte ens lättpåverkade 8:a åringar...

Ansvaret ligger helt och hållet på föräldrarna som borde ha koll på vad ungarna spelar.

färdigpredikat för min del

Redigerat av Kassler
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tänker skaffa GTA Vice city för jag tycker det inte är så våldsamt om man kollar på Postal 2

Jag har testat Postal 2 demot jag hade, och det var för mycket onödigt våld tyckde jag.(Dom som har spelat Postal 2 vet vad jag menar)

Jag förstår att man vill ta bort det från marknaden men GTA är rena barnspelet om man gemför med Posatl 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man går ju inte ut och skjuter folk på grund av att man har spelat datorspel!! Isåfall har man ju nåt fel i huvudet och datorspelet kanske hjälper till...Men en normal människa som inte varit lite knasig innan går bara inte ut och skjuter folk på grund av datorspel ;). Jag tycker de är rätt kul att släppa ut alla djur och dinosaurier på Zoo Tycoon, när jag spelar så länge att jag blir trött på spelet, så att de äter eller dödar människor men jag skulle *** inte göra det i verkligheten för det!! :rolleyes: :D Jag orkade inte ens se på skiten...Jag blev så förbannad att jag stängde av och satte mig vid datorn....Jag tror faktiskt inte det finns nåt intelligent liv överhuvudtaget på jorden, men att de hittar de på andra planeter...Varför inte? Det är väl inte så svårt att överträffa oss?! :angry: <_<

Redigerat av Linnea
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag såg inte programmet, när kommer reprisen??

såg det på nyheterna, å jag måste säjja att dom bara visade de VÄRSTA!! inget annat!! om dom nu ska visa det på tv måste man visa hela HELHETEN!! f*n så puckade dom är! :angry: har lust att ba...*megaflipp*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dem som blir påverkade av dataspelen är ju lite rubbade, kanske är dem mobbade av någon och får nån sorts stöd från dataspelandet att dem ska döda dem eller nåt sånt.

Sen är det vapnet som dödar, inte spelen. Och vad jag vet så har det inte hänt något allvarigt mördande i Sverige av barn. Det är USAs egna fel som säljer sina vapen hur som helst. Då kan ju en liten unge som spelat GTA leka GTA i verkligheten med vapnet.

Och alla barn har lekt våldspel i alla tider, tänk er för 50 år sedan, då kanske dem lekte cowboyser, att dem var soldater o sköt mot varandra med pinnar, tennsoldater som man lekte med, eller idag, data animerade gubbar som skjuter mot varandra. Om man gjorde spelen så otroligt verkligt att man skulle tro att det var i verkligheten, typ världens bästa grafik och ljud, man ser en mamma gå med sin unge hand i hand, då skjuter man ju inte mamman eller ungen, eller hur? Eftersom man visar känslor för att det upplevs så verkligt. Men nu är ju grafiken inte det bästa o då tänker man inte så värst mycket p åvem den konstiga figuren var. Jag kan bara vänta till framtiden då man tror att man är ute i verkligheten med ett vapen o ska skjuta männsikor (verklighets trogna data figurer). Då blir det lite annorlunda...

Sen om jag skulle börja skjuta mot människor i verkligheten utan någon anledning, då skulle jag antagligen söka hjälp (psykisk), för jag hade antagligen aldrig gjort det. Spel är bara roligt, inget som jag lär mig mycket på. Jag tänker inte döda någon bara för att jag dödar en ritad figur i en dator. Det är inte verkligheten, det är bara "tennsoldater" som små barn lekte med i sina garderober när dem var små.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...