Ryssfemma Skrivet 7 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2007 Mm för dig är USA källan till alla problem som löst sig i världen. De tror att de är värdspoliser bara för att de störtat vissa diktatorer fast skapat ännu mera problem. Det gick nog in i Irak för och bygga anfallsstyrka därifrån till Iran. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 8 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2007 Tänk såhär, vad är bäst: 1. USA går in i ett land som kan hota världen, som har bomber som den kan använda. De störtar dem men gör landet de gick in i lite sämre. De har "räddat" världen men skadat landet. 2. USA går inte in i ett land som kan hota världen, som har bomber som den kan använda. Världen lever i skräck att de ska attackera och en vacker dag gör dem det. Världen blir sämre men landet blir inte sämre. Självklart anser jag att man ska förebygga terror och stoppa terror genom att agera, precis som USA gjort. Man måste tänka på majoriteten, vilket är världen och inte landet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 8 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2007 Läste du ens vad han skrev? Det var Sovjet som satte stopp för kriget i Europa genom att erövra Berlin. USAs närvaro påskyndade det hela bara, men tvåfrontskriget hade knäckt Tyskland till slut i vilket fall. Tyskland hade vunnit om inte USA gått med, det jag vill säga. Dock var det inte det som var slutsatsen i hans inlägg (och inte mitt häller för den delen). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 8 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2007 Tänk såhär, vad är bäst: 1. USA går in i ett land som kan hota världen, som har bomber som den kan använda. De störtar dem men gör landet de gick in i lite sämre. De har "räddat" världen men skadat landet. 2. USA går inte in i ett land som kan hota världen, som har bomber som den kan använda. Världen lever i skräck att de ska attackera och en vacker dag gör dem det. Världen blir sämre men landet blir inte sämre. Självklart anser jag att man ska förebygga terror och stoppa terror genom att agera, precis som USA gjort. Man måste tänka på majoriteten, vilket är världen och inte landet. Världen hotas ännu mer om USA alltid ska j*vlas med Mellanöstern.Speciellt så hotas västvärlden som en en ondsymbol för många i mellanöstern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 10 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2007 Kravet på demokrati måste komma inifrån för att det skall hålla. "Det man förvärvat med våld kan behålla endast med våld" (Mahatma Gandhi). "There is no way to peace; peace is the way" (Mahatma Gandhi igen). "Seger som åstadkommits med våld är det samma som förlust, för segern är bara tillfällig" (Mahatma Gandhi). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Autobahn Skrivet 10 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2007 Jag tycker att det är bra att jag får gå i skolan och lära mig en massa nyttiga saker. Detta låter kanske självklart för dig, men det är inte så i många länder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 11 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2007 Kravet på demokrati måste komma inifrån för att det skall hålla. "Det man förvärvat med våld kan behålla endast med våld" (Mahatma Gandhi). "There is no way to peace; peace is the way" (Mahatma Gandhi igen). "Seger som åstadkommits med våld är det samma som förlust, för segern är bara tillfällig" (Mahatma Gandhi). Gillar citatet "All means necesary". Vet inte exakt hur det stavas men om något är väldigt viktigt måste något göras, även om det inkluderar våld. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 11 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2007 (redigerat) Det leder bara till en tillfällig seger. Tysklands frammarsch i första världskriget stävjades, men se 21 år framåt från 1918. Om folket som berörs inte vill förändring, kan det inte heller åstadkommas av någon utomstående. Redigerat 11 Oktober 2007 av Perisoreus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.