Hoppa till innehåll

Olika Storlekar På Skrivbords Ikoner


WASD

Rekommendera inlägg

på skrivbordet tror jag dem max kan visas som 32 x 32, om du andvänder en 64 x 64 kommer den automatiskt att se ut som 32 x 32 på skrivbordet(med dåligare kvalite)

just nu har jag 48x48, nästan alla ikoner jag har har stöd för 48x48 så det ser fint ut, men jag provade en gång 64x64 då blev det fult, men jag vill ha olika storlekar på olika ikoner, tatt ett dåligt screenshot hur jag vill ha typ

 

http://nyx.bogg.org/files2/878x3_skrivbord.JPG

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan ställa in storleken på ikonerna på skrivbordet, men då blir alla ikoner lika stora... Sen kan du rippa alla ikoner som du vill förminska med nån ikonrippare (sök på typ icon ripper på google) och sen öppna de i nån ikonredigerare (sök på icon editor....) och gör typ 48 X 48 bilder av den, med 32 X 32 ikonen i mitten av 48 X 48 bilden. Sen väljer du de små ikonerna till de mappar du inte vill att de ska förstoras. När du är klar så högerklickar du på Skrivbordet, och väljer Egenskaper > Utseende > Avancerat och letar upp Ikon i Objektlistan. Kör upp storleken till 48 och kolla resultatet!

 

Om du vill ha 48 X 48 på en, så får du leta upp en 48 X 48 ikon, och sätta den i en 64 X 64 bild, och alla andra 32 X 32 ska också sättas i 64 X 64 bilder.

Redigerat av Katt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan ställa in storleken på ikonerna på skrivbordet, men då blir alla ikoner lika stora... Sen kan du rippa alla ikoner som du vill förminska med nån ikonrippare (sök på typ icon ripper på google) och sen öppna de i nån ikonredigerare (sök på icon editor....) och gör typ 48 X 48 bilder av den, med 32 X 32 ikonen i mitten av 48 X 48 bilden. Sen väljer du de små ikonerna till de mappar du inte vill att de ska förstoras. När du är klar så högerklickar du på Skrivbordet, och väljer Egenskaper > Utseende > Avancerat och letar upp Ikon i Objektlistan. Kör upp storleken till 48 och kolla resultatet!

 

Om du vill ha 48 X 48 på en, så får du leta upp en 48 X 48 ikon, och sätta den i en 64 X 64 bild, och alla andra 32 X 32 ska också sättas i 64 X 64 bilder.

aha nu fattar jag tog en stund att förstå :P jag ska typ ställa in 64x64 och göra en 64 ikon med 48 bilden i mitten med transparent bakgrund och dom ikonerna jag vill ha stora ska jag inte ändra nått på :D men blir det inte ett stort fult mellanrum mellan alla ikoner då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men jag kan inte komma på nått annat sätt att lösa det på...

 

aa de va en smart lösning, typ såhär om jag förstått rätt? (utan svart ram)

 

http://nyx.bogg.org/files2/2y618_p05y5_ico.PNG

 

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, precis... Men nu kom jag på en ännu bättre lösning: man har ikonen längst ner i ramen, och slår av Ordna automatiskt, men så flyttar man ikonerna så det inte blir så stort mellanrum i mellan.

a jag tänkte också att den kunde va där nere men det var också en bra ide med att ta bort ordna automatiskt, annars så tror jag det finns nån inställning för "ikon mellanrum" på Egenskaper > Utseende > Avancerat, har aldrig provat det men det funkar nog också

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...