Gäst Destiny Skrivet 8 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2007 Hej alla glada människor på fuska! Nu är det så att jag vill formatera om datorn men jag har då ingen skiva för formateringen.. Vad ska jag göra då? Använder en Dell också.. Ursäkta om jag verkar noobig xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 8 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2007 Gör en startdiskett. Högerklicka och välj Formatera, sen Skapa en MS-DOS-startdiskett. Starta datorn du vill formatera med disketten i, och skriv "format [hårddiskbetäckning]:". Men om du inte har nån Windows skiva kan du ju inte installera Windows igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Destiny Skrivet 8 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2007 Just det, Katt! Där har vi problemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 8 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2007 fick du ingen skiva med dell? isåfall måste du ju ha installerat det själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 8 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2007 Kolla startmenyn ordentligt, märkesdatorer brukar oftast skicka med ett program som låter dig göra en (1) cd som du kan installera om Windows med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Destiny Skrivet 8 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2007 Nae.. Hittade inget speciellt där.. Om du inte kommer upp med vad programmet heter.. VitDom: Jo, vi hade en skiva men den försvann nog när vi flyttade eller nåt eftersom vi har inte hittat den igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 8 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2007 (redigerat) Det kan hända att Dell inte kör den modellen, vet dock att t.ex. Hp gör det. Men i sådana fall måste det nästan ha följt med en "recovery cd" med datorn...? Edit: Nu såg jag ditt förra inlägg. Då blir det nog lite svårt... köpa nytt Windows...(?) Redigerat 8 Augusti 2007 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Destiny Skrivet 9 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2007 Men det måste väl finnas nåt sätt att formatera om den på? ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 9 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2007 Ja, ska du formatera om och få in ett operativsystem så får du antingen köpa windows, börja köra linux, som är gratis. Eller vara olaglig på ett eller annat sätt. Alternativet är ju att du hittar din CD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Destiny Skrivet 9 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2007 Ao.. Tänkte det.. Som tur jobbar min mammas kille på ett datorföretag.. typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.